Berichten: 418
Topics: 83
Lid sinds: Oct 2009
Bij ons stond een omgebouwde 1800ES met onderdelen van verschillende andere auto typen, als ik me niet vergis was de gehele achteras van een BMW gehaald met remmen van een V50. Voor zaten weer remklauwen van een ander type volvo. Mocht je belangstelling hebben kan ik het wel navragen bij de bouwer.
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Madman schreef:Bij ons stond een omgebouwde 1800ES met onderdelen van verschillende andere auto typen, als ik me niet vergis was de gehele achteras van een BMW gehaald met remmen van een V50. Voor zaten weer remklauwen van een ander type volvo. Mocht je belangstelling hebben kan ik het wel navragen bij de bouwer.
Zeker interesse voor! Hoe meer info in deze fase hoe beter. BVD.
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Ter info; Ik hoor net dat een 900 serie ABS niet stand alone is qua besturing maar een 200 serie wel. Die zou het dus worden. Ook meteen het voordeel van de blijkbaar goeie klauwen.
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Ok, dus samengevat:
ABS uit een 200 (bijv Super Polar) overzetten, met name omdat dit een stand alone systeem is
Torsten LSD (Quaife of Truetrac)
De enige vraag die rest is of de ABS ring over te zetten is op het differentieel van een 1800 ES??? (Qua diameter met name).
Berichten: 479
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Je zegt net dat je dan een nieuw differentieel koopt... die ring kun je zo maken/overzetten of kopen in zweden. Ik zou me meer zorgen maken om de voornaven die je ook uit moet rusten met die ringen.
760 | Groen | Snel
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
flip_21 schreef:Je zegt net dat je dan een nieuw differentieel koopt... die ring kun je zo maken/overzetten of kopen in zweden. Ik zou me meer zorgen maken om de voornaven die je ook uit moet rusten met die ringen.
Ik heb het idee dat deze redelijk eenvoudig iver te zetten zijn, toch? Wel nog beugels monteren/ lassen voor de sensoren.
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
19 November 2014, 13:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 November 2014, 14:25 door Dopski.)
Ik betwijfel of dat zo makkelijk is.
De 240 heeft een McPherson veerpoot, de 140/1800 een soort van dubbele wishbone constructie. Of denk je dat het mogelijk is het gehele draaiende deel van een 240 over te zetten op een tap van een 1800?
240 naaf:
http://volvolvo.nl/threads/2959-Dop-s-sh...post333599
140 naaf:
http://volvolvo.nl/threads/3211-Mijn-Vol...post292198
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Dopski schreef:Ik betwijfel of dat zo makkelijk is.
De 240 heeft een McPherson veerpoot, de 140/1800 een soort van dubbele wishbone constructie. Of denk je dat het mogelijk is het gehele draaiende deel van een 240 over te zetten op een tap van een 1800?
240 naaf:
http://volvolvo.nl/threads/2959-Dop-s-sh...post333599
140 naaf:
http://volvolvo.nl/threads/3211-Mijn-Vol...post292198
als dat zou kunnen, en in principe is alles mogelijk.. dan komt een tandheugelbesturing wel heel dichtbij voor de oudjes..
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Ik bedoelde met draaiende gedeelte alleen het wiellager gedeelte zegmaar..
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2014
Dopski schreef:Ik betwijfel of dat zo makkelijk is.
De 240 heeft een McPherson veerpoot, de 140/1800 een soort van dubbele wishbone constructie. Of denk je dat het mogelijk is het gehele draaiende deel van een 240 over te zetten op een tap van een 1800?
240 naaf:
http://volvolvo.nl/threads/2959-Dop-s-sh...post333599
140 naaf:
http://volvolvo.nl/threads/3211-Mijn-Vol...post292198
Waarschijnlijk een stomme vraag, anders haalden jullie voorgaande niet aan... is het niet een kwestie van de sensorring overzetten op de 1800 wielschijf en een beugel monteren waar de sensor op komt zitten?