Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LED dimlicht
#11
Ik ken de getallen ook niet...
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#12
Volvo 142 B23 schreef:Er zijn h4 led lampjes. Deze geven weinig licht, want weinig vermogen. Er zijn ook speciale vervangers voor de
H4 lampjes met veel vermogen. Deze worden warm omdat er veel licht geproduceerd word op een relatief klein oppervlak (doorsnede led ong 3mm, doorsnede complete halogeenlamp meerdere cm's). Je wilt dus niet de goedkope led h4 lampjes, deze geven weinig licht. De duurdere geven meer licht en zijn te herkennen aan het ventilatortje achterop.

duidelijk antwoord; dank je wel!
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 2004; Volvo C70 cabrio 2.4 Turbo 2000; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
#13
sander69 schreef:duidelijk antwoord; dank je wel!

Klopt! LED moet koelen. Je hebt ze met dikke aluminium blokken en/of coolfans. Boven de 50-60 graden komt de levensduur in gevaar. Overigens zijn de hoge kwaliteit LEDs iets groter als een paar mm. Ik schat eerder 8-10 mm.
Zie bijgevoegde foto. Overigens vind ik deze te fel (ruim 2x zo fel als Xenon.) Door de losse en grote drivers (volt stabilisatie) is dat lastig om in de koplamppot van een klassieker te proppen.


Bijlagen Afbeeldingen
   
Groeten, Boele
Antwoord
#14
komt de warmte dan niet van de lamp zelf af, waardoor je weer problemen krijgt met de behuizing waar de lamp invalt ( ben de naam even kwijt ), waardoor dat weer warm wordt?
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo V70 D5 Black Sapphire Edition 2004; Volvo C70 cabrio 2.4 Turbo 2000; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
#15
Warmte is goed! Ik rijd nu 3 jaar met xenon rondt in de 940. Kleur 6000. Hoogte regeling en wissers gemonteerd. Rijdend in de winter heeft dit systeem wel 1 nadeel. De xenon lamp geeft ook al minder warmte dan de normale halogeen lamp. Waar bij rijden met sneeuw en ijzel de kop lamp met een halogeen lamp vrij van ijs blijft, is met de xenon lampen maar een rondje van 10 ijs vrij. Zal even kijken of ik er nog een foto van heb. Als je een led monteerd zal in de koplamp minder warmte zijn, dus zal je lamp dicht vriezen vrees ik. Iemand hier ervaring mee?


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#16
[Afbeelding: 6abb2262ed1e5bacf250bc00fdeddeb9.jpg]

Dit was gewoon in Nederland in de ochtendspits januari 2013.

Als er nog minder warmte in zit, dan trekken ze gewoon dicht denk ik.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#17
Ben ik nou de enige die helemaal gek wordt van die moderne koplampen? Dat als je 's avonds in je spiegel kijkt je niet weet of de auto achter je groot licht voert of niet.
Antwoord
#18
Nee hoor... Kan er ook af en toe slecht tegen. Dan heeft de helft nog niet in de gaten wat dat ronde knopje naast de lichtschakelaar doet (hoogteregeling)...
En om eerlijk te zijn, inbouw van xenon in een ouderwetse koplamp ben ik al helemaal geen fan.
Maar led heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd, wellicht is het lichtbeeld vele malen beter? Punt is dat er geen hoogteregeling is en de lampen zoveel licht geven dat dat toch best fijn zou zijn.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#19
Volvo 142 B23 schreef:Nee hoor... Kan er ook af en toe slecht tegen. Dan heeft de helft nog niet in de gaten wat dat ronde knopje naast de lichtschakelaar doet (hoogteregeling)...
En om eerlijk te zijn, inbouw van xenon in een ouderwetse koplamp ben ik al helemaal geen fan.
Maar led heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd, wellicht is het lichtbeeld vele malen beter? Punt is dat er geen hoogteregeling is en de lampen zoveel licht geven dat dat toch best fijn zou zijn.

Hoezo zou je led niet kunnen verstellen? Het is een normale H4 fitting.. Dan draait het toch gewoon mee?
Groeten, Boele
Antwoord
#20
Nee ik bedoel dat een ietwat modernere auto een knopje heeft op het dashboard om de hoogte te stellen. Maar de meeste bestuurders gebruiken dit toch al niet wanneer er drie kids, een caravan en drie zakken aardappels mee gaan. Dus die felle koplampjes schijnen recht in de bomen. Daarom zijn veel modernere xenonlampen ook automatisch verstellend.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)