Ik heb het subframe aan de achterkant een cm of twee laten zakken ivm de carterpan van de b230.
En aan de uitlaatkant een technische deuk gemaakt bij het chassis.
Het raakte net niet maar was bang voor raken tijdens het rijden.
Owja de tunnel voor de bak , eerst maar een rechthoekig gat gemaakt en later dichtgemaakt met een gebogen plaat.
Zelf een passende tunnel gemaakt dus.
Allemaal niet zo spannend als je uit de metaal komt.
Blok en bak erin gehangen , krik onder de bak onder de auto.
Blok in de takel en op een plankje op het subframe .
Daarna netjes recht leggen en in lijn met de cardanas .
In principe moet je b230 in de zelfde lijn liggen als je b20.
Hartlijn krukas zeg maar.
Daarna zelf een paar steunen gemaakt voor de motorrubbers en de baksteun van de 140 naar achteren geplaatst.
Ik vond de grootste uitdaging nog de plaatsing van de dynamo.
Aan de uitlaatkant paste hij niet en bij mij zit hij nu een paar cm boven het stuurhuis vlak naast de verdeler van de ontsteking.
Ik heb er een 100 amp dynamo in hangen.
Zodra de electrische koelfan aanslaat begon de enkele snaar op de dynamo wat te slippen.
Nu een dubbele snaar en een trillende snaar omdat de poelies ongelijk afgesleten zijn.
1 snaar ligt dus iets dieper in de poelie, is kleinere diameter en dus willen ze een andere afstand afleggen.
Moet ik nog fixen.
Zal morgen wat foto's maken , heb het er eigenlijk allemaal ingezet met het idee dat er tijdens het rijden van alles mis zou gaan wat opgelost moest worden maar ondertussen geloof ik het wel.
Owja ik heb de radiator laten verbouwen, tis nu een drie rijen radiator geworden en ik heb er een houder in laten zetten voor de thermoschakelaar.
Verder wil ik de accu nog verplaatsen naar de uitlaatkant zodat ik ruimte krijg voor m'n luchtfilter aan de bestuurderskant.
Alles op zijn tijd, moet nog 4 weken met gips om mijn enkel lopen en op de 1 of andere manier ook deze maand naar de apk
Verstuurd vanaf mijn Lenovo TAB 2 A10-70F met Tapatalk