Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: May 2014
Goedemiddag iedereen.
Ik heb een volvo 242 met de originele 2.1 carb motor met handgeschakelde 4 bak, nou kan ik voor weinig een 2.3 injectie motor met automaatbak kopen. Dat lijkt me wel een mooie combi
. Maar heeft iemand hier ervaring mee? aan handigheid en technische kennis geen gebrek, maar kan iemand me vertellen wat ik kan verwachten, of is het bij voorbaat gedoemd te mislukken?
Alvast bedankt voor de info!
Rutger
Volvo 340 1985 --> gesloopt
Volvo 850 1993 --> verkocht
Volvo s70 1999 --> verkocht
Volvo 740 1989 --> boonacker limo carbagerun project
Volvo 242 1979 --> work in progress
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Als aan handigheid en technische kennis geen gebrek is dan wordt dat geen moeilijke klus,wel wat tijdrovend.
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
-andere brandstoftank/huidige modificeren
-brandstofpomp plaatsen
-retourleiding brandstof plaatsen
-hoop elektra meuk plaatsen
Heb je meer info over de 2.3 injectie motor? Is er een kabelboom bij bijvoorbeeld? En een ecu?
Berichten: 680
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Voor een automaat heb je m.i. ook een andere radiateur & mogelijk pook met starter ignition switch nodig. (Tenminste, dat heeft de mijne icm een b21a)
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Vergeet de aandrijfas ook niet meetenemen die kan van lengte verschillen!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: May 2014
Bedankt voor alle antwoorden, het is nog een complete auto waar de 2.3 in zit, dus alles is aanwezig. Volgens de eigenaar is het een 2.3 zonder turbo met ongeveer 130 pk, type motor weet ik zo niet. Heb hem ook nog niet gezien. En evt ombouwen naar carburateur, zou dat een optie zijn?
Volvo 340 1985 --> gesloopt
Volvo 850 1993 --> verkocht
Volvo s70 1999 --> verkocht
Volvo 740 1989 --> boonacker limo carbagerun project
Volvo 242 1979 --> work in progress
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Kan maar waarom zou je dat willen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
2.3 zonder turbo met ongeveer 130 pk klinkt als FB of FX
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Aha, je hebt er nog een complete auto naast staan. Is dat ook een 240?
Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: May 2014
Carburateur is minder werk, maar gaat waarschijnlijk wel weer ten koste van het vermogen... eerst die auto maar eens goed bekijken en een inschatting maken of het een beetje te doen is.
Zou prima een fb of fx kunnen zijn. Zal er morgen eens naar kijken.
Volvo 340 1985 --> gesloopt
Volvo 850 1993 --> verkocht
Volvo s70 1999 --> verkocht
Volvo 740 1989 --> boonacker limo carbagerun project
Volvo 242 1979 --> work in progress