Berichten: 111
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2012
Hallo allemaal!
ik heb mijn oog op een leuke Volvo 240 uit 1991. Nu rij ik momenteel in een 740 van 1989 en ik weet vam deze auto's dat de bodem hiervan is gegalvaniseerd. Kan iemand mij vertellen of de bodem van deze (jongere) 240's ook zijn gegalvaniseerd?
Alvast bedankt bij voorbaat.
Groeten Jeroen
Berichten: 607
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Naar mijn weten zijn alle 240's boven '90 gegalvaniseerd, correct me if i'm wrong. (wat helaas niet altijd wil zeggen dat ze niet kunnen roesten! Checken op de zwakke punten blijft essentieel!)
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
hoe jonger de 2serie, des te ruimer de naden door slijtage van de persmallen, als men destijds niet al te scheutig was met nadenkit is het intreden van vocht onvermijdbaar.
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Slijtage van de mallen? Serieus? Ik snap wat je bedoeld, maar zou het echt zo zijn dat dit effect optreed? Dat er slijtage plaats vind is normaal, maar heeft men dan 20 jaar de zelfde pers gebruikt?
Dan heb ik lekker wel meer Volvo dan de mensen met een late 240
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
feit is dat ik jonge 240-ers heb gezien waarbij die balk onder de achterklep helemaal was weggerot ondanks de zogenaamde gegalvaniseerde body!
Moet je daar maar eens onder de bumper die rand van de bodem naa de achterbumper checken. De meeste zijn goed maar soms....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja die achterrand is een drama misschien ook wel doordat de plastic bumperovertrek ertegen aan hangt en er nog een sierstrip overheen ligt om het daar lekker nat te houden. Ontwerpfoutje.
Mijn 240 uit 1989 is van buiten tot op het dak verzinkt, maakt niet uit waar er verf af is, er komt altijd een grijze zinklaag onderuit (die het jaren en jaren uithoudt).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 111
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2012
Heren,
bedankt voor jullie reacties. Concluderend kan ik er dus vanuit gaan dat een 91'er verzinkt is en dat het raadzaam is om goed de zwakke punten na te gaan op roestvorming.
Even extra aandacht voor de rand onder de bumper
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
28 August 2014, 09:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 August 2014, 09:24 door jos245.)
Een 240 station waarvan de binnenzijde van de slotplaat achter helemaal roestvrij is zul je waarschijnlijk niet vinden.
De jongere modellen mogen dan verzinkt zijn maar ze hebben ook vaak genoeg verrotte achterschermranden en rotte hoekjes aan de binnenzijde van de deuren. Die kunststof strips onder aan de deuren doen eigenlijk meer kwaad dan goed.
De wielbakken zijn vaak iets beter dan bij de oudere modellen ,maar ja, die zijn ook weer meer dan 10 jaar jonger.
Gek genoeg is bij de jongere modellen het binnenschot van de A stijl rondom het deurscharnier vaak verroest, terwijl de oudere modellen daar veel minder last van hebben.
Je ziet dit aan de buitenzijde pas als het zo ver verroest is dat het scharnier los gaat zitten.
Berichten: 111
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2012
Ah, super. Dit neem ik allemaal mee. Het gaat hier trouwens om een sedan. Zal wel een van de laatste sedans zijn die geproduceerd zijn.