Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen?
#1
Al sinds het voorjaar heb ik een slecht lopende motor.
Het is of ie af en toe een klap mist.
De stationairloop is matig ,maar heeft het eigenlijk in het hele toerengebied.
Bij accelereren trekt de motor goed , maar lijkt toch af en toe een klap te missen.
Wat heb ik allemaal al gedaan?

-Beide benzinepompen gecontroleerd.
-drukaccumulator gewisseld (membraam was lek)
-spinnekop gewisseld en CO afgesteld.
-brandstofdrukken gecontr.
-warmloopregelaar gewisseld.
-koudstartinjector bekeken en lekt niet.
-nieuwe bougies.
-123 ignition erin en er weer uit .maakte geen verschil.
-andere set bougiekabels geprobeerd.
-andere bobine.

Al het bovenstaande gaf geen verschil in het stottergedrag.
Als ÃÃn van de laatste opties verdenk ik een injector die af en toe "pist".
Maar is dat te herkennen tijdens het rijden?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#2
Gevonden!

Uiteindelijk de injectors eruit gehaald en er bleek ÃÃn O-ring niet goed in de groef te zitten en twee stuks waren keihard en gescheurd.(verkeerde O-ringen gebruikt).
Ook heb ik de injectors doorgespoten met remmenreiniger , maar qua km's konden ze eigenlijk niet de oorzaak zijn (15000 km).
Na montage met nieuwe O-ringen liep ie weer als het zonnetje.
Bleek dus achteraf toch een vals lucht probleem te zijn...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
edwin schreef:Gevonden!

Uiteindelijk de injectors eruit gehaald en er bleek ÃÃn O-ring niet goed in de groef te zitten en twee stuks waren keihard en gescheurd.(verkeerde O-ringen gebruikt).
Ook heb ik de injectors doorgespoten met remmenreiniger , maar qua km's konden ze eigenlijk niet de oorzaak zijn (15000 km).
Na montage met nieuwe O-ringen liep ie weer als het zonnetje.
Bleek dus achteraf toch een vals lucht probleem te zijn...

Mooi dat je het gevonden hebt, Edwin. Dan komt de wagen zondag weer goed vooruit! Ik weet nog niet of ik er met de 1800 bij ben, bij slechter weer wordt het de Amazon.

Ik dacht overigens dat een K jettronic niet echt een injector had maar maar een lange slang vanaf de spinnekop en een ventiel waar de brandstof doorheen gelaten wordt vanaf de spinnekop. Zal het eens opzoeken om mijn geheugen op te frissen.
Groeten, Boele
Antwoord
#4
Vooruit wil ie wel weer, maar als ik alweer lees dat we achter een safetycar aan moeten .....
Of kunnen we nog een beetje "los" gaan ?

En een K-jet heeft 4 injectoren .Elk boven de inlaat in de kop.Het lukt me even niet om een plaatje er bij te toveren (@#$££¥ tablet).
'k zie je zondag wel .... (mits het weer meezit)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 3.990 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 3.823 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.067 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 73.524 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 21.042 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 14.687 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 18.006 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC Coenraad 5 4.384 27 February 2012, 14:25
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Project B21ET eruit en B230FT erin. 245 turbo 1984 herbe777 83 51.812 10 December 2011, 22:19
Laatste bericht: LJ
  Afstelschroeven spruitstuk B21ET HansDAF 6 4.258 17 November 2011, 20:57
Laatste bericht: HansDAF

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)