Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
P1800 kopen?
#1
Ik kan een P1800 kopen en ga morgen even kijken wat het is.
Staat al een paar jaar stil onder een afdakje.
Dus geen apk en waarschijnlijk flink roest en zo.
Wat is een P1800 minimaal nog waard?
En is het wat de techniek betreft een 140?
Of zijn zaken zoals remmen en wielophanging meteen flink duurder?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#2
Hangt er sterk vanaf wat voor P1800 qua waarde. Is het een Jensen, E, ES? Welk bouwjaar.
Techniek is grotendeels gelijk al heb je ook veel specifieke P1800 delen en die zijn inderdaad vaak meteen een stuk duurder. Met name plaatwerk is kostbaarder en plaatwerk reparaties laten doen al helemaal. Het is een unibody dus niet zo plug and play qua plaatwerk als een 140 of Amazon.
Maar natuurlijk sowieso tof en door hogere eindwaarde eerder de moeite waard dan een 140.
Een donor / restauratie P1800 zit snel nog op 2000 euro of meer.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#3
Het is een goud bruine 1800es uit 72 of 73 dat ben ik even kwijt.
Veel roest en staat al 2 jaar stil.
Stuur aan de verkeerde kant, zwart leer B20 injectie met overdrive.
Rijdend neergezet bijna 2 jaar terug.
Morgen auto ambulance regelen en ophalen en dan nog eens goed kijken achter de bekleding.
Jammer van het stuur aan de verkeerde kant maar het maakt hem niet minder mooi :redface:
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#4
Iemand nog een link waar ik herstel plaatwerk kan vinden?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#5
Ik weet niet of je hem al gekocht heb maar met dat stuur aan de verkeerde kaaaant kan je wel lekker afdingen.

Bij de meeste onderdelen boeren hebben ze aardig wat plaatwerk. Meestal zijn Nordicar en Scandcar wel de goedkoopste.
Antwoord
#6
hahaha leuke link :wink:
Vind de remix ook wel aardig https://www.youtube.com/watch?v=SI_hkJxwyQI
Morgen maar eens ruimte maken in de werkplaats van een maatje en eens kijken hoe erg het is of dat het mee valt Rolleyes
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#7
wel opletten, ooit heeft een kennis een 1800S geheel van nieuwe plaat voorzien, en heeft vanwege de pasvorm gezocht naar origineel Volvo b-keus, dan nog blijft het duwen en trekken met het spul.. en op een P1800 kan het maar op 1 manier, en da's goed..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
Plaatjes met de ontwikkelingen stellen wij hier wel op prijs.

In Engeland kopen er mensen vooral LHD vanwege de veilige uitstap naar de stoep. Geldt andersom ook mss hier?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
da's nog lastiger uitkruipen, helemaal met een hoge stoep..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Als je in zo,n 1800 zit wil je er helemaal niet meer uit kruipen vermoed ik Cool
Geen probleem dus.
Maar helaas deze is voor de verkoop, ik blijf fijn in de 145 rond sturen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)