Naja ben dus herman 36 jaar kom uit het noorden (friesland)
Na wat gezoek kwam ik hier uit op dit forum.
Ben net begonnen met lessen ,maar zodra ik hem heb word het zo goed als zeker de onderstaande Volvo 740 gl 2.3 met pierburg carb en een automaat op lpg bwj 1985.
Deze is in 2010 geimporteerd vanuit zweden (stekker van de verwarming zit nog rechtsvoor) .
Net ingereden met een maagdelijke 309000 op de teller
Laatste jaar is die bereden door familie ,dus een bekende auto voor mij.
Toen dat witte monster opdook een jaar terug was ik er al over uit dit is mijn model ooit en wat wou ik hem graag .
De 740 was goed onderhouden en op wat roest na goed.
Er is toen een nieuw stuk dorpel ingelast en 2 banden.
Nu een jaar later was ik bezig met rijles en werd er gekscherend over de Volvo gesproken dat ik hem maar moest overnemen ,want ik ben gek op dat oude spul + hij heeft wel bewezen dat ie betrouwbaar is .
Ook kon ik niet echt merken dat ie 29 jaar al was
Een hemeltje wat niet meer 100% zit maar prima opgelost met wat schroeven en ringen
Een deurpaneel wat niet meer 100% zit ,heerlijk gewoon dat je kan zien dat ie al aardig wat jaren meedraait
Nu was ik al aan het kijken naar een station ,maar wat koop je als hem aanschaft wat weet je van de auto vaak niks + een kleine auto was ook goed ,maar ik wil een veilige betrouwbare auto en geen doodskist met wielen.
Ook met een gastank erin past er nog met gemak een kinderwagen in zonder de wielen te verwijden + wat bagage
Meerdere malen ingezeten en me verbaasd hoe lekker stil die was van binnen en hoe heerlijk die zit ( in een 306 na 30 km al last van me kont en een golf v na 160 km hetzelfde) en dat ik er prima in kan vertoeven.
Ook mede dat mijn vader vroeger een 240 had die echt sterk was en 3 x een zware klap met weinig schade had overleefd
Dat maakte een diepe indruk op me en nog steeds.
Hij is officieel nog niet van mij ,maar zodra ik me rijbewijs heb is dit me eerste auto en wat voor 1.
Wel vast begonnen met poetsen en netter maken.
Carosserie is wat matig (veel bijgewerkte plekjes.
Deuren onderkant krokant ,maar kunnen nog prima
Bedoeling is gewoon onderstrookje van dorpel tot net boven de sierstrips matzwart ivm de roest tot deze hoogte .
voor de rest alles werkt zelfs de airco
Zodra ik het befaamde pasje heb gaan we dingen veranderen.
Wat is er vervangen
nieuwe dynamo
weer 2 voorbanden
en uitlijnen
Veel poetswerk en bumpers licht geschuurd en opnieuw matzwart gespoten
Voor die bij mij komt
kleppen worden gesteld
nieuwe bougies
klepdekselpakking
nieuwe olie en apk
en voor de rest plekjes bij stippen.
Ik vind een ongerestaureerde Volvo moet je zoveel mogelijk zo laten ipv overspuiten of overrollen.
Roestplekken hebben zijn charme ,zo van kijk 29 jaar en toch rijd ie nog
Na 2 uren poetsen met commandant 3 moet ik nog 2 uren met commandant 4 zo vies was de lak na nooit een poetsbeurt te hebben gezien.
Hij glimt weer tot zover en het word langzaam aan wel weer wat
Genoeg ge***d foto,s
Na wat gezoek kwam ik hier uit op dit forum.
Ben net begonnen met lessen ,maar zodra ik hem heb word het zo goed als zeker de onderstaande Volvo 740 gl 2.3 met pierburg carb en een automaat op lpg bwj 1985.
Deze is in 2010 geimporteerd vanuit zweden (stekker van de verwarming zit nog rechtsvoor) .
Net ingereden met een maagdelijke 309000 op de teller
Laatste jaar is die bereden door familie ,dus een bekende auto voor mij.
Toen dat witte monster opdook een jaar terug was ik er al over uit dit is mijn model ooit en wat wou ik hem graag .
De 740 was goed onderhouden en op wat roest na goed.
Er is toen een nieuw stuk dorpel ingelast en 2 banden.
Nu een jaar later was ik bezig met rijles en werd er gekscherend over de Volvo gesproken dat ik hem maar moest overnemen ,want ik ben gek op dat oude spul + hij heeft wel bewezen dat ie betrouwbaar is .
Ook kon ik niet echt merken dat ie 29 jaar al was
Een hemeltje wat niet meer 100% zit maar prima opgelost met wat schroeven en ringen
Een deurpaneel wat niet meer 100% zit ,heerlijk gewoon dat je kan zien dat ie al aardig wat jaren meedraait
Nu was ik al aan het kijken naar een station ,maar wat koop je als hem aanschaft wat weet je van de auto vaak niks + een kleine auto was ook goed ,maar ik wil een veilige betrouwbare auto en geen doodskist met wielen.
Ook met een gastank erin past er nog met gemak een kinderwagen in zonder de wielen te verwijden + wat bagage
Meerdere malen ingezeten en me verbaasd hoe lekker stil die was van binnen en hoe heerlijk die zit ( in een 306 na 30 km al last van me kont en een golf v na 160 km hetzelfde) en dat ik er prima in kan vertoeven.
Ook mede dat mijn vader vroeger een 240 had die echt sterk was en 3 x een zware klap met weinig schade had overleefd
Dat maakte een diepe indruk op me en nog steeds.
Hij is officieel nog niet van mij ,maar zodra ik me rijbewijs heb is dit me eerste auto en wat voor 1.
Wel vast begonnen met poetsen en netter maken.
Carosserie is wat matig (veel bijgewerkte plekjes.
Deuren onderkant krokant ,maar kunnen nog prima
Bedoeling is gewoon onderstrookje van dorpel tot net boven de sierstrips matzwart ivm de roest tot deze hoogte .
voor de rest alles werkt zelfs de airco
Zodra ik het befaamde pasje heb gaan we dingen veranderen.
Wat is er vervangen
nieuwe dynamo
weer 2 voorbanden
en uitlijnen
Veel poetswerk en bumpers licht geschuurd en opnieuw matzwart gespoten
Voor die bij mij komt
kleppen worden gesteld
nieuwe bougies
klepdekselpakking
nieuwe olie en apk
en voor de rest plekjes bij stippen.
Ik vind een ongerestaureerde Volvo moet je zoveel mogelijk zo laten ipv overspuiten of overrollen.
Roestplekken hebben zijn charme ,zo van kijk 29 jaar en toch rijd ie nog
Na 2 uren poetsen met commandant 3 moet ik nog 2 uren met commandant 4 zo vies was de lak na nooit een poetsbeurt te hebben gezien.
Hij glimt weer tot zover en het word langzaam aan wel weer wat
Genoeg ge***d foto,s