Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Van wie die is geweest weet ik nog niet ,hoe zo dat
die deuren gaan we eerst maar wat oplappen met polyester plamuur of iets dergelijks.
Wil de witte kleur zolang mogelijk behouden zonder overspuit kosten
Onderkant tot 3 cm boven de deurbeschermers en bumper in hoogglans zwart.
Oftewel oldskool goedkoop oplappen.
Ik kan hem nog altijd wel eens overrollen.
Vroeger deden we dat ook met oude auto,s.
Zweedse dagrijlampen wil ik er op hebben met de tijd
en wat andere velgen en meer niet ,naja zeg nooit nooit
Die spatlappen zie je niet vaak en haal ik er ook niet van af
De stekkeraansluiting gaat naar voor toe zodat je er waarschijnlijk een kacheltje op aankan sluiten op 220 v
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Prachtig, niks meer aan doen. Ik geef ook weinig om deuken en roestplekjes, zolang het er van een afstandje maar geloofwaardig uitziet. Dat is een nadeel van iets glanzend of matzwart rollen, het heeft meteen een "deze auto heeft zijn eindstation bereikt" uitstraling, rij gerust door nadat u hem als vangrail hebt gebruikt. Meest pak ik de witte verf waar ik ook de raamkozijnen mee doe, na wat van die roestomvormer of zinkverf.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Zo deden we het vroeger ook zien welke kleur het dichtst in de buurt kwam
Onderste stuk tot die rand boven de bumper en sierstrips is overal roest en plekjes ,dus die gaat hoogglans zwart.
Rest zoveel mogelijk wit
ook de stijlen van de deuren gaan zwart ivm roest.
Wil het zoals vroeger doen zo deed me pa het ook .
Niks showroom of concoursstaat ,maar gewoon van kijk ik ben op leeftijd en heb me sporen van het verleden op me.
Me opa trek ik toch ook niet straks bij sporen van ouderdom.
Dit is mooi spul.
Niks sensors voor de ruitenwissers ,nee doe je zelf aan
niks electrische ramen ,gewoon zwengelen.
Ook geen achteruit sensor ,als hier een kar achter moest ,reed ie zacht achteruit tot je klonk hoorde ,dan stond de kar goed.
Dat verwende in een auto wat een lol niet dus.
Ik wil werken in zo,n ding niet van ik draai aan het stuur en klaar rest word gedaan
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Nou ben ik aan het speuren en zie dat ik er een ander soort blok in heb als de nederlandse versies
Wat ik dus vermoed is dat dit een b230a is ,of tewel een 240 blok die standaard in zweden bij de vroege 740 geleverd is.
Wie kan mij meer info geven wat voor blok het is ,is het een sterk blok of een mindere versie.
De onsteking zit bij deze links voor op het blok (zie foto pagina 1 )
De onsteking is een pierburg
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Dat is een vrij standaardblok, inderdaad zoals ook veel geleverd in de 240's en heeft tegen de 110PK. Als je hem vergelijkt met de opvolgers met mechanische of elektronische injectie (resp B230E en B230F) presteert hij niet veel minder (bijna hetzelfde als de B230F, de B230E heeft wel een "ongelooflijke" 130PK).
Overzichtje volvo motoren.
http://www.volvo200.org/modellen/motoren2.htm
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Nog even wat formulieren gevonden in het witte monster
Soort reparatiebon ,maar van wat ,mijn zweeds gaat niet verder dan knäckebröd en Ikea
waarschijnlijk de originele radio geweest ,de speakers zijn voor het ht165 en achter ht166 systeem
en dan zitten ze nog in de achterste deuren gebouwd
Ook onbekend
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
herman78 schreef:Soort reparatiebon ,maar van wat ,mijn zweeds gaat niet verder dan knäckebröd en Ikea
De Bilprovningen is de Zweedse APK, zijn dus APK-papieren. Kun je mooi de kilometerstandhistorie op achterhalen. Afkeur/aandachtspunten kun je met Google Translate wel achterhalen.
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
laatst onderhoud gepleegd aan de Volvo 740
oliefilter vervangen
olie
bougies
bougiekabels
verdeelkap
rotor
vacuumprobleem inlaat verholpen
olie gesponsort
rest ong 60 euro
luchtfilter was nog mooi fris.
Ben nog bezig met het rijbewijs (wat gezever met het cbr)
Krijg straks een redelijk onderhouden 85er
apk is er het nodige gelast
motortje weer fris
alleen nog een stuk uitlaat vervangen en hij is weer 100 punten
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Besloten om de gastank te laten verwijderen.
Ipv 120 per maand w.b zitten ze straks mooi in het kwarttarief wat neerkomt op een tientje per maand.
In mijn huidige positie is dit voordeliger voor mij.
Dit jaar word ie 30 wat zou betekenen dat ie straks ook een keuring van 2 jaar zou krijgen .
Deze weken weer kunnen beginnen met lessen ,hoewel cbr dwars blijft en na alle ellende het volgende bedacht is dat ik ook nog maar een rijtest moet hebben