Een 4 andbak is veruit de makkelijkste oplossing, tenminste, als het een 164 bak is. Een vliegwiel, kopp. kabel en pedalenbak, plaat en drukgroep, de pook steek je door het daarvoor aanwezige gat in de tunnel en daar gaat-ie. In de 4 is mijn 144 ook net een automaat, van 30 tot 130 zonder schakelen! Of vermogensverlies.
Automaten met vier versn. van de 240 kunnen niet schuin hangen, dus daar moet een aangepast huis voor komen.
Maar eh, tot die tijd denk ik niet dat de automaat die je nu hebt kapot is, dat is ongehoord. Ik zal mijn diagnostic chart er eens op loslaten: no 2-3 shift, or delayed, abnormal R. Actie: 3 10 11 13 8 17
3 is de kickdownkabel stellen BTDT, 10 11 13 kan je onder de auto doen (regelateur schoonmaken, kleppenhuis (valve body) schoonmaken, voorste remband nakijken).
8 is de voorste servo nakijken op lekken.
17 betekent de bak onder de auto vandaan halen en uit elkaar, achterste koppeling, kleppen en dichtingen nazien, olieleidingen controleren.
Kijk nou, een handige Duitser heeft het grootste deel al gedaan:
http://www.networksvolvoniacs.org/index...._e....html Op de Veluwe zit ook iemand die je kan helpen, Wim Bottinga nog wat.