Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stel nou dat ik een old Volvo als daily wil gaann gebruiken?
#11
Als je naar een 850 / X70 kijkt zou je je licht eens op kunnen steken op http://www.volvo850forum.nl want daar zitten de ervaringsdeskundigen
Wil je nieuwer, dan geeft http://www.volvo-forum.nl de beste papieren.
Op beide forums is een verkooprubriek te vinden.
Kies je een Volvo uit de 200 of 700/900 serie, dan vind je hier alles wat er over te vertellen valt.

Een 850 koop je al vanaf € 750,00.
Hou ook deze facebookpagina maar in de gaten. Ik zie er vrijwel dagelijks nieuwe advertenties: https://www.facebook.com/groups/VolvoTeKoop/

Mijn Blackbird is een 245 MY93 die ik ca. 15.000 km per jaar door Nederland rijd. Het gemiddelde verbruik ligt op ca 10 liter benzine per 100 km.
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord
#12
Zoals altijd bij alle Volvo's, alles hangt of staat met de staat van het onderhoud. Zijn ze goed onderhouden kunnen ze, bij wijze van, een leven lang mee. Maakt dan ook niet uit welke serie je van de Volvo hebt. Ook is er voor iedere serie wat positiefs en uiteraard negatiefs te vermelden. De 850 / x70 classic is een dijk van een auto, met zijn eigen specifieke kenmerken en probleempjes. Door sommige geen echte Volvo genoemd want was de eerste voorwielaandrijver van Volvo, maar inmiddels allang bewezen goed.

Ik heb hier veel mensen die in allerlei type's rijden van Volvo en bij allemaal geld dat het onderhoud het belangrijkste is. Houd hier ook terdege rekening mee, als je er eentje gaat kopen. Een echt goedkope 850/x70 classic is meestal een frikadel van een auto die een hoge (achterstallige) kostenpost blijkt te zijn. Geef dan liever wat meer uit met aantoonbaar onderhoud. De turbo modellen liggen qua aanschaf wat hoger als de N/A modellen en zijn ook duurder in onderhoud.

Even over je brandstofverbruik van de 850/x70 classic diesel, die ga je dus niet halen en 1:17 is een utopie. Meer reëel is voor een diesel 1:13 en voor een benzine 1:8 tot 1:10.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#13
Dirk342 schreef:Zoals altijd bij alle Volvo's, alles hangt of staat met de staat van het onderhoud. Zijn ze goed onderhouden kunnen ze, bij wijze van, een leven lang mee. Maakt dan ook niet uit welke serie je van de Volvo hebt. Ook is er voor iedere serie wat positiefs en uiteraard negatiefs te vermelden. De 850 / x70 classic is een dijk van een auto, met zijn eigen specifieke kenmerken en probleempjes. Door sommige geen echte Volvo genoemd want was de eerste voorwielaandrijver van Volvo, maar inmiddels allang bewezen goed.

Ik heb hier veel mensen die in allerlei type's rijden van Volvo en bij allemaal geld dat het onderhoud het belangrijkste is. Houd hier ook terdege rekening mee, als je er eentje gaat kopen. Een echt goedkope 850/x70 classic is meestal een frikadel van een auto die een hoge (achterstallige) kostenpost blijkt te zijn. Geef dan liever wat meer uit met aantoonbaar onderhoud. De turbo modellen liggen qua aanschaf wat hoger als de N/A modellen en zijn ook duurder in onderhoud.

Even over je brandstofverbruik van de 850/x70 classic diesel, die ga je dus niet halen en 1:17 is een utopie. Meer reëel is voor een diesel 1:13 en voor een benzine 1:8 tot 1:10.

precies, ik heb bijna 27 jaar met dezelfde auto gedaan.. en de spullen ervan gebruik ik nog..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#14
Dank allen (ik heb het idee dat ik niet altijd notificatiemails krijg van reacties hier, vandaar de wat late reactie),

Een nieuwe baan is prio ÃÃn, maar dat gaat de goede kant op ; )
Ik ben er met mezelf (en met de lady) uit, als we het gaan doen, dan wordt het een 850 op LPG G3.
Ik heb er al een paar gezien die interessant kunnen zijn.
Vermoed ik dat bij Usedvolvo in Liempde een goede koop kan doen?
Ziet er uit als een betrouwbaar bedrijf.

Heb er ook nog wel een paar bij particulieren gezien, die mogelijk kandidaat zijn.

Fingers crossed for the job, en pogen mijn enthousiasme binnen de perken te houden ; )

Misschien staat er binnen niet al te lange tijd een Volvo op de oprit...
Antwoord
#15
ik vind het vreemd dat de 850 tdi zo zuiperig is, we hebben een 2001 V70 met die motor gehad (geen D5 dus) en die reed 5,4/100. Wel met best wat snelweg maar ook wel goed doorrijden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#16
Ik zie deze op mijn Volvo Te Koop pagina

Na 8 jaar trouwe dienst, ga ik afstand doen van mijn fantastische Volvo 850 Luxury Line.
De overgang van 50.000 km per jaar naar thuiswerk, maakt 'm helaas overbodig.
Bouwjaar: '94
Brandstof: LPG
Kilometerstand: 555.100
Vraagprijs: €750,-
Auto heeft buiten het normale onderhoud nooit problemen gehad. Motorisch in perfecte staat, geen roest aan carrosserie!
Wie helpt 'm aan de 1.000.000km?

Link: https://www.facebook.com/groups/VolvoTeKoop/
Daar staan ook foto's
Voor elke dag: Blackbird 245GLE MY1993 - http://www.volvo-forum.nl - het forum voor álle Volvo liefhebbers
Antwoord
#17
En daar staat al een reactie van mij bij ; ) Maar dat kon jij niet weten.

Toch bedankt!
Antwoord
#18
roger2401990 schreef:Ik heb een V70 Classic 10V automaat met een Vialle LPI installatie (G3). Gemiddeld verbruik is bij normale rijstijl (woon - werk kilometers) 1 op 8,5.

Daarnaast heb ik een 240 GL automaat op benzine. Over het verbruik van deze auto zal ik het maar niet hebben...

Dat is gewoon volgooien als 'ie leeg is en verder niet over nadenken :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#19
Over verbruik van rwd-automaat, de 740 (1986, B230F, ZF bak, A nokkenas, betere uitlaat, goed afgesteld) automaat van mn pa rijdt zo 1:10 door de buurt en 1:11-1:12 op wat langere stukken. Ook niet gek.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#20
940 b230fb automaat lpg 1 op 7


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 91 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 243 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 530 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.606 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.897 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.942 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.851 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.284 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 7.702 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 8.022 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)