Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zelf een directie 244 maken
#1
Ik zit even hardop te denken (oftewel dagdromen)....om een directie-volvo 2 serie te creeeren
een 244, omdat de 4 deurs sedanversie de enige directie-look heeft (2 deurs te sportief en onhandig bij het in- en uitstappen van de directie en een 245 is een familiewagen)

Een directiewagen dient ook mer beenruimte voor de achterpassagier/directeur te hebben, welke mogelijkheid heb je dan, met stanaard volvo 240 onderdelen:

De leukste optie lijkt mij de voorkant van een 242 (tot aan de b-stijl) en de achterkant van een 244.
Volgens mij heb je dan het verschil van de lengte van de deur, gewonnen in beenruimte voor de achterpassagier.
Wat lassen en slijpen (inclusief aandrijfas, leidingen voor remmen en benzine) is allemaal mogelijk. Het enige probleem zit hem in het hemeltje, heeft iemand een idee hoe dat op te lossen is?

En wat is het verschil in voordeuren van een 242 en een 244, want dan weet je de extra beenruimte (onder de 15cm extra is het de moeite niet waard, lijkt me)

{einde dagdroom}
Antwoord
#2
Soort 264 TE dus? Hemeltje van een 264 TE gebruiken? Of die van een 245 aanpassen?
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#3
..en wat dacht je van een originele verlengde versie..?

(edit, dat zeg ik..) :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
die verlengde 264 (of onderdelen daarvan) liggen nu niet voor het oprapen (en een 242 en een 244 wel)
Antwoord
#5
Dat is zeker waar. Evt kun je ook nog jouw veerpotenmethode loslaten op 2 244 hemeltjes. Je krijgt dan natuurlijk wel een naad waar een sierlijstje over moet (bij het schot tussen bestuurders- en passagierscompartiment?)

Op die zelfde manier kun je natuurlijk ook van 2 achterdeuren een langere maken.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#6
Is wel geinig ja om zo te knutselen, zowel de 242 als de 244 doorhalen bij de b-stlijl en weer aan elkaar fabrieken.
Ben alleen bang dat het er niet echt uitziet, de grote 242 deuren en dan een miniachterdeutje (relatief gezien) voor de 'directeur'.
Hebben 140's niet een soort gespannen hemeltjes? Dan zou je er daar 2 van kunnen gebruiken; aanelkaar naaien. Dan krijg je uiteraard ook een naad, maar misschien niet zo zichtbaar als die in het dak.

Ow enne van de andere helften maak je dan een shortwheelbase racer?
Antwoord
#7
markfranken schreef:...Wat lassen en slijpen...
Aweljaaaa, 'n zondagmiddaggie werk. Wink
Antwoord
#8
Arn02 schreef:Aweljaaaa, 'n zondagmiddaggie werk. Wink
in mijn dagdroom wel jaSmile
Antwoord
#9
markfranken schreef:die verlengde 264 (of onderdelen daarvan) liggen nu niet voor het oprapen (en een 242 en een 244 wel)

Valt op zich wel mee, alleen de extra bankjes zijn lastig aan te komen, evenals de ramen, sierlijsten en het hemeltje (en de aandrijfas natuurlijk). De rest is allemaal hetzelfde. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#10
Dus om die directie 244 te maken (voor de directie van een wintermutsenfabriek uit Bangladesh of zo) hoef je alleen maar een zondagmiddagje te lassen en slijpen, en een dozijn nauwelijks verkrijgbare onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Kind kan de was doen.
Dat nog niemand je voorgegaan is!? Big Grin
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto kopen in Belgie en zelf terugrijden Rob 28 15.611 20 May 2010, 17:24
Laatste bericht: Sjaakie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)