Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
19 March 2014, 20:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 March 2014, 20:22 door edwin.)
Stevves schreef:Zou het ook een praktische oplossing zijn om voor die olieafvoer ook de originele stalen leiding door te zagen, er een stukje tussenuit te halen, daar een stuk aircoslang of stuurberkachtigingslamg(iets dat oliebestendig is en de druk aankan) tussen te zetten met goede slangenklemmen? Dan zou het mogelijk moeten zijn de olieafvoer spanningsvrij te monteren lijkt me zo.
Tis maar een idee natuurlijk, de hydrauliekboer kan altijd nog dan...
Dat van die slangklemmen kan natuurlijk wel ,maar vindt dat persoonlijk knoeiwerk.
Het oliesysteem heeft toch een druk van 5 bar.
'k moet er niet aan denken dat bij 120 een olieslang van z'n leiding begint te schuiven.
Voor de afvoer kan het wel .Er staat immers geen druk op die leiding.
Maar het probleem vormt het stuk wat in het blok steekt.
Deze krijgt alle vrijheid om te vertrekken.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 2.416
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
edwin schreef:Voor de afvoer kan het wel .Er staat immers geen druk op die leiding.
Maar het probleem vormt het stuk wat in het blok steekt.
Deze krijgt alle vrijheid om te vertrekken.
Idd.. en dat is een vervelende om nu reeds in vol staal goed sluitend op het carter te krijgen ......
JW240 had toch een mooiere oplossing waarbij een wartel op de carterpan was gelast en met flexibele stalen leiding vanaf de turbo aangesloten?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.718
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ik ga eens de JB Weld gebruiken die ik meenam uit de VS. Komt die voorraad JB toch nog van pas haha.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
skidje schreef:Idd.. en dat is een vervelende om nu reeds in vol staal goed sluitend op het carter te krijgen ......
JW240 had toch een mooiere oplossing waarbij een wartel op de carterpan was gelast en met flexibele stalen leiding vanaf de turbo aangesloten?
Bij mn 240 heb ik een koppeling aan het blok gelast (zat origineel enkel de bult, geen gat, was een B230F). Bij Dirk zn auto heb ik eens een stuk buis aan de carterpan gezet, gaat ook prima. Heb ook wel eens een perspassing gezien met een koppeling die ze dan in de retour persen (warm blok, koude koppeling). Veel mogelijkheden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Binnenkort eens kijken of ik voor een leuke prijs een 90+ spruitstuk met slangetjes kan vinden. Evt met tijdelijke 13g
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Is dat voor een B21ET?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
6 March 2016, 21:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 March 2016, 21:37 door edwin.)
Maar dat zou een bolt-on verhaal moeten zijn. Een complete set van een B230FT/FK zou dan zo passen. Ook de olieleidingen.
Voor zover ik weet is de gietmal van een B200 toch dezelfde als een B230?
Hieronder een plaatje van een B200et
http://img.2dehands.be/f/normal/27303342...200-et.jpg
Als jouw blok er ook zo uit ziet dan is 't geen probleem.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.