Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prutser & Co
#21
Kijk, nu begint het topic ergens heen te gaan!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#22
Dopski schreef:[Afbeelding: negative.jpg]


Leuk zo'n wijsheid maarrrr........

zonder negatief heb je geen positief! Het heeft elkaar nodig weetjewel.
Groeten van Frans
Antwoord
#23
Ik zag bij een garage dit opschrift:
Tevreden? Zeg het anderen!
Niet tevreden? Zeg het ons!
Lijkt mij heel goed uitgangspunt.

Iedereen loopt wel eens tegen een slechte ervaring aan dan ga je daar gewoon niet nog een keer heen toch? Als ik goed geholpen wordt, ook na een fout, ben ik tevreden. Goede bedrijven komen vanzelf boven drijven.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#24
Maar nu op inhoud!
Er zijn proff garages die het slecht doen en hobby garages die het boven alle verwachtingen doen etc.
Ervaringen zijn persoonlijk en een verhaal heeft altijd twee kanten.
Interessant wordt het wanneer meerdere ervaringen gebundeld worden en continu ge-updated wordt.
Niet ad-randum, want dan weet je niet wie er post...
Met een beheerder dus.
Mijn vraag;
- is er behoefte aan zoiets ?
- weet iemand hoe dit te realiseren ?
Antwoord
#25
De ANWB heeft net zo'n site gestart: http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-rep...rages/?e=1

Lijkt me dat zij goed de objectiviteit willen waarborgen, en dat je dan een betrouwbaarder beeld krijgt dan hier van een paar (?) honderd forumgangers. Met alle respect uiteraard Big Grin

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#26
Met een positieve start, kan de uitkomst negatief worden..
Er zijn proff garages die het slecht doen en hobby garages die het boven alle verwachtingen doen en vele tussenvormen.
Zoveel partijen, zoveel ervaringen, zoveel verhalen.
Ieder van ons heeft een schat aan informatie, veelal door schade en schande wijzer geworden.
Opnieuw het wiel uitvinden vind ik altijd zo zonde van de tijd en energie ! Waarom niet elkaar informeren, per slot van rekening zullen meer mensen de techniek in meer of mindere mate beheersen, maar er niet altijd de tijd voor hebben !
Zo word ik, wanneer ik in mijn 245 stap, dagelijks herinnerd aan dingetjes die niet goed gegaan zijn, ook niet na herstel van reparatie..
Uitgaande van het positieve;
Deze site is een onafhankelijke site waar mensen zijn die vol zijn van Volvo. Het doel is elkaar te informeren en de Volvo te behouden.
Is deze site onafhankelijk ?
Er zijn meerdere reacties op deze topic die het tegendeel lijken te bevestigen.
Logisch..
Het is op dit forum mogelijk om met eenzelfde mailadres een oneindig aantal "forumleden" in te schrijven. Dan doe ik als broodwinner er verstandig aan om een activiteit te genereren die vertrouwen wekt op aspirant opdrachtgevers. Ik zou een topic kunnen beginnen en er in m'n eentje van 10 verschillende leden een reactie op kunnen schrijven.
Logisch, maar de vraag is of dit een acceptabel neven-effect is van het goede doel van dit forum ?
Maar...
De vraag is natuurlijk hoeveel werkelijke leden zitten er op dit forum en hoeveel "aspiranten".
Uiteindelijk, met behulp van de reacties op dit topic, komen we terug op de essentie van dit topic !
Hoe krijgen we overzicht ??
Wie zijn " we " ?
Antwoord
#27
Excuses er zit een fout in bovenstaande reactie... Meerdere keren registreren kan niet met ÃÃn emailadres..
Antwoord
#28
Citaat:Is deze site onafhankelijk ?

Er zijn meerdere reacties op deze topic die het tegendeel lijken te bevestigen.

U bedoelt te zeggen dat onder voorgaande reacties mensen zijn welke hun belangen verdedigen als ze negatief advies geven vwb het starten van een dergelijk topic?
In mijn geval is dat zeker niet waar en ik durf eigenlijk wel in te staan voor de rest ook. Ik heb een aantal garages waar ik niet meer heen ga, ga ik die hier zwart maken, nee want dat is mijn persoonlijke ervaring. Een van de garages heeft tien monteurs rondlopen en draait een geweldige omzet, dus het zal niet altijd kommer en kwel zijn.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#29
jero schreef:Excuses er zit een fout in bovenstaande reactie... Meerdere keren registreren kan niet met ÃÃn emailadres..
Klopt en dat is ook logisch.
Het kan aan mij liggen maar ik begrijp niet precies waar je met dit topic heen wilt. Dat wil zeggen ik begrijp het wel, maar je hebt input nodig wat betreft negatieve ervaringen, tot op heden is die er niet...
Topics waar goede ervaringen worden uitgelicht (lijkt mij veel zinvoller) zijn tot op heden ook nooit uit de verf gekomen. Kortom ik verwacht er niet veel van.

Verder verwijs ik graag naar mijn eerdere bericht:
Bericht pagina 2
Antwoord
#30
Op dit moment een utopie, maar wellicht vind iemand er binnenkort de oplossing voor.
Mijn Utopie ziet er ongeveer zo uit;
Een databank Volvo onderhoud en reparatie. Kolommetje links; bedrijf, kolommetje midden positieve ervaringen, kolommetje rechts negatieve ervaringen. Zoekrobot er aan koppelen; zoeken op plaats, werkzaamheden, type auto of onderdeel.
Leden; bedrijfsmatig en particulieren, eenmalige registratie op persoonlijke naam.
Ieder trekt zijn eigen conclusie.
Doel: Als klant weet je beter waar je aan begint.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)