20 December 2018, 18:16
Iemand die ik ken heeft het injectiesysteem van zijn 244 (1977) met B21 moeten vervangen door een carburateur omdat de injectie niet goed werkte.
Starten en de eerste 5 km rijden gingen vlekkeloos, de motor rijdt dan gewoon goed. Maar telkens na ongeveer 5 km/ 5 minuten rijden, valt de motor uit. Hij heeft het e.e.a. uitgesloten en kwam tot de conclusie dat de fout in het injectiesysteem moet zitten, het injectiesysteem heeft hij er toen afgehaald. Voorzien van een carb. rijdt de auto wel gewoon de hele tijd.
Zelf vermoed hij een vervuiling in het injectiesysteem, maar de oorzaak weet hij zelf ook niet.
Het gebeurt ook altijd na dezelfde aantal km, net als het blok op temp. komt.
Graag zou hij weer met injectie willen rijden vanwege de extra pk's en het zuiniger rijden, maar niet zolang de motor blijft uitvallen.
Wat zou dit kunnen zijn?
groet,
Kogelman
Starten en de eerste 5 km rijden gingen vlekkeloos, de motor rijdt dan gewoon goed. Maar telkens na ongeveer 5 km/ 5 minuten rijden, valt de motor uit. Hij heeft het e.e.a. uitgesloten en kwam tot de conclusie dat de fout in het injectiesysteem moet zitten, het injectiesysteem heeft hij er toen afgehaald. Voorzien van een carb. rijdt de auto wel gewoon de hele tijd.
Zelf vermoed hij een vervuiling in het injectiesysteem, maar de oorzaak weet hij zelf ook niet.
Het gebeurt ook altijd na dezelfde aantal km, net als het blok op temp. komt.
Graag zou hij weer met injectie willen rijden vanwege de extra pk's en het zuiniger rijden, maar niet zolang de motor blijft uitvallen.
Wat zou dit kunnen zijn?
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2