8 August 2018, 18:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 August 2018, 18:24 door Grey240Polar.)
Bij remmen raakt een deel van de bekrachtiger zijn vacuum kwijt. Dit moet na het loslaten van de rem weer opnieuw worden opgebouwd. Zie ook https://www.mvwautotechniek.nl/onderstel...htiger.htm. Snel achter elkaar remmen zal dus meer vacuum vergen dan de motor kan opbrengen. Het vacuum trekt lucht aan, verminderd vacuum betekent dus minder lucht en dus minder benzine, vandaar dat de motor inzakt.
Ik denk overigens dat de situatie bij remmen op de motor minder erg zal zijn dan bij stationair toerental, het hogere toerental veroorzaakt door remmen op de motor helpt vacuum opbouwen (losgelaten gaspedaal, dus hoog vacuum).
Ik denk overigens dat de situatie bij remmen op de motor minder erg zal zijn dan bij stationair toerental, het hogere toerental veroorzaakt door remmen op de motor helpt vacuum opbouwen (losgelaten gaspedaal, dus hoog vacuum).
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47