3 November 2017, 23:28
(29 October 2017, 07:27)Dirk342 schreef: Het gaat niet om het kleppendeksel te vervangen maar om de zogenaamde oiltrap. Bij alle white blokken van Volvo zit deze can op gemonteerd, hierbij zitten een flink aantal leidingen (afhankelijk van welk blok precies) en die willen wel eens dichtslippen / scheuren / etc. Schoonmaken is meestal uitstel van executie en vandaar dat je ze beter kunt vervangen. Het word helaas zelden gedaan, met alle gevolgen van dien. Het zal duidelijk zijn dat een stadsauto hier meer last van heeft dan een auto die altijd op de snelweg zit.Wederom bedankt Dirk.
De carterventilatie vervangen hoort gewoon bij een goede stage 0.
En u het volgende...
Na een dag toeren vorig weekend ad 350km ging oranje olielampje branden. Lang niet gecontroleerd en driekwart liter (in 7000km) bijgevuld, foutcodes niet meer gehad... en dus niet meer reproduceerbaar.
Voor mij bijzonder en mocht iemand een goede redelijkerwijze hebben voor dit (tijdelijke?) euvel, post it !
Verstuurd vanaf mijn P00A met Tapatalk