5 June 2017, 21:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 June 2017, 21:56 door Nicolaas H.)
Kwam vandaag tussen Lelystad en Enkhuizen zonder LPG te zitten dus tijdens het rijden alvast maar overgeschakeld naar benzine. Was geen probleem. Toen ik uiteindelijk bij een stoplicht stond trok de motor echter op als een oud wijf. [Op LPG gaat dat veel sneller.] Aan het eind van de tweede versnelling leek hij het opeens te begrijpen en pakte hij het op. Is net of je pedaal in het begin nauwelijks reageert ...
Ik pak dit graag systematisch aan door de meest waarschijnlijke oorzaak uit te sluiten, enz. Wat is het meest waarschijnlijke? [Gegevens van mijn auto staan hieronder.]
Voor de rest rijdt de auto prima op LPG. Het valt me wel op dat als ik de auto in de felle zon heb geparkeerd en ik rijd weg, dat de de eerste paar keren bij een stop het stationair hoog is [boven de 1.000 tpm terwijl dat normaal iets van 750 tpm is.] Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft maar hoe meer informatie hoe beter, lijkt mij.
Bedankt alvast voor de reacties.
Bewaren
[font="Helvetica Neue",Helvetica,sans-serif]Bewaren[/font]
Ik pak dit graag systematisch aan door de meest waarschijnlijke oorzaak uit te sluiten, enz. Wat is het meest waarschijnlijke? [Gegevens van mijn auto staan hieronder.]
Voor de rest rijdt de auto prima op LPG. Het valt me wel op dat als ik de auto in de felle zon heb geparkeerd en ik rijd weg, dat de de eerste paar keren bij een stop het stationair hoog is [boven de 1.000 tpm terwijl dat normaal iets van 750 tpm is.] Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft maar hoe meer informatie hoe beter, lijkt mij.
Bedankt alvast voor de reacties.
Bewaren
[font="Helvetica Neue",Helvetica,sans-serif]Bewaren[/font]
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]