Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thermostaat D24
#1
Net een nieuwe thermostaat in mijn D6 geplaatst, maar vroeg me ook af of er een pakking / ring bij de montage van het thermostaathuis gebruikt moet worden.
OKay, bij de thermostaat zat een rubber ring, da's logisch, maar gaat het huis "koud" op het blok?
Zat iets van een vergane/kleverige zwarte derrie tussen, wat leek op iets pakkinng-achtigs...
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#2
Huis gaat koud op blok. Had die vraag ook ooit. Vlakken goed schoonmaken, rubber ring bij thermostaat gebruiken. De aluminium kop is vrij 'zacht' en zorgt voldoende voor 'aansluiting'. Heeft hier nooit gelekt, zowel voor als na nieuwe montage niet. Ik heb wel in de platte buitenring van de thermostaat een 3mm gaatje geboord en dit bij monntage 'naar boven gericht' geplaatst. Altijd gegarandeerde ontluchting en altijd iets doorspoeling van de kop. Nogal gevoelig allemaal bij een D24. Succes.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#3
Citaat:Ik heb wel in de platte buitenring van de thermostaat een 3mm gaatje geboord en dit bij monntage 'naar boven gericht' geplaatst.


eeeh, platte buitenring van de thermostaat?
Zat er niet bij hoor.
Bij de thermostaat zat een ronde ring; die heb ik in het blok geplaatst, dan de thermostaat (pijltje naar boven) en dan het huis erop.
Dus waar zou die platte buitenring dan moeten komen?

[edit]
ahaa, ik denk dat je de ijzeren rand van de thermostaat bedoelt......

Duhhhhhhh. :doh:
[/edit]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Koeling, thermostaat ? Anthony 32 27.969 21 January 2011, 01:02
Laatste bericht: Martin245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)