Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zekering gloeisysteem
#1
Ehhhhm, mijn schip gloeit niet meer voor. Lampje in dash brandt ook niet. Multimeter geeft ook geen stroom op de gloeistiften bij contact aan.
Is er een zekering en waar is die gelocaliseerd ? Of moet ik ergens anders naar kijken ?
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#2
bij een 2 serie zit het gloeirelais tegen het ruitensproeiertankje geschroeft, aan de onderkant van het relais zit een ijzeren stripje geschroefd.
Dit stripje diend als zekering.
Antwoord
#3
Dank ! Daar had ik nog niet gezocht. Was daar begonnen de bedrading na te lopen :-) Enig idee hoeveel ampere die strip is ?
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#4
Die zekering is heel ! Had vandaag pas tijd om te kijken.
Is het gloeirelais dan stuk ?
Graag wat tips !
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#5
Allemaal op vakantie ? Nou, ik hoop mooi weer. En als je even bij de BBQ wegloopt, lees effe mijn vragen ... Thanks !
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#6
Staat er wel spanning op het relais? ik zou meten vanaf de accu en dan kijken waar het 'ophoud'
Antwoord
#7
ik weet niet waar je weg komt, maar in Nieuwleusen ligt eventueel wel een relais om te proberen.
Antwoord
#8
Heren, simpele dingen die meestal vergeten worden: "staat er spanning op" :-) hij gloeit dus gewoon, denk dat het lampje defect is :-) Nu effe goed gemeten. Ik ga de rest checken...
[Afbeelding: gloeirelais-D24.jpg]
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#9
asterix schreef:ik weet niet waar je weg komt, maar in Nieuwleusen ligt eventueel wel een relais om te proberen.
Jouw eigen reserve-exemplaar of heb je ze ook te koop ? Daank voor het aanbod anyway !
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#10
Diode in alternator is stuk, voorgloeilamp wordt gestuurdt via alternator.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)