Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen (Beter laat dan nooit).
#11
Mooie auto hoor! Een van de mooiste kleuren die op de 240 is geleverd!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#12
Yellow240 schreef:Mooie auto hoor! Een van de mooiste kleuren die op de 240 is geleverd!

Dat vond ik ook al toen die kleur uitkwam. Volgens mij kwam die kleur begin jaren 80 in de mode. Een lichte kleur maakt de wagen nog groter. Jouw auto heeft trouwens ook een prachtige kleur.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord
#13
Hoi,Kees ik had je Site al eens eerder gezien,ik vind jouw levensloop zo treffend gelijk het mijne,ook rond die tijd getrouwd de trouwjurk van je vrouw met dat hoedje heel typerend voor die tijd en dan dat haar he! had je ook van die lange bakkebaarden (tochtlatten) het bezit van je Opel de Brommer kortom wat een nostalgie he!ik heb ook zo`vier stuks Volvo`gehad niet versleten zoals jij maar toch!nu in het bezit van een hele mooie 92er Estate net vandaag in de was gezet ook met een Rotte Rug (Bechterew) Reuma,zit nu kappot dit op te schrijven en toch hartikke happy met de pijn en een glimmende Auto.:wave: zo zie je maar een Volvo maakt een Mensch toch gelukkig!
Vlood 51.
Antwoord
#14
Kees Roskam schreef:Dat vond ik ook al toen die kleur uitkwam. Volgens mij kwam die kleur begin jaren 80 in de mode. Een lichte kleur maakt de wagen nog groter. Jouw auto heeft trouwens ook een prachtige kleur.

[Afbeelding: Oh-Stop-It-You-58109399983.png]

Bedankt hoor! Toen ik 'm bij de handelaar waar 'ie stond zag staan dacht ik meteen: "Wat een lekkere jaren '80 kleur, dat moet 'm worden!" Ook meteen de enige 240 in deze kleur die ik in Nederland gezien heb.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#15
Tube-Less schreef:Hoi,Kees ik had je Site al eens eerder gezien,ik vind jouw levensloop zo treffend gelijk het mijne,ook rond die tijd getrouwd de trouwjurk van je vrouw met dat hoedje heel typerend voor die tijd en dan dat haar he! had je ook van die lange bakkebaarden (tochtlatten) het bezit van je Opel de Brommer kortom wat een nostalgie he!ik heb ook zo`vier stuks Volvo`gehad niet versleten zoals jij maar toch!nu in het bezit van een hele mooie 92er Estate net vandaag in de was gezet ook met een Rotte Rug (Bechterew) Reuma,zit nu kappot dit op te schrijven en toch hartikke happy met de pijn en een glimmende Auto.:wave: zo zie je maar een Volvo maakt een Mensch toch gelukkig!

Ja , echte nostalgie hè. Echt een hele fijne tijd om aan terug te denken. Ook daarom wil ik waarschijnlijk niet meer van mijn 240 af. Alleen het starten al geeft een nostalgisch gevoel. Niet zoals bij de moderne auto's sleutel erin (hoewel die ook vaak niet meer nodig is) en starten zonder gas geven. Nee, ik moet nog heerlijk ouderwetsch aan de choke trekken en wat spelen met het gaspedaal waarna je echt voelt dat de auto start. En tegenwoordig klinken alle auto's hetzelfde. Mijn auto wordt door alle buren herkent als ik wegga of aankom.

En nee, ik had geen "tochtlatten" over mijn wangen. Wel uiteraard een snor. Het beste met je rug.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord
#16
Kees Roskam schreef:Dat vond ik ook al toen die kleur uitkwam. Volgens mij kwam die kleur begin jaren 80 in de mode. Een lichte kleur maakt de wagen nog groter. Jouw auto heeft trouwens ook een prachtige kleur.

Toen ie nieuw uitkwam. Mijn auto is ouder dan ik ('84). En toch vind ik deze modellen mooier dan 99% van de auto's vandaag de dag. En jouw exemplaar is een heule mooie in een heule lekkere kleur.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#17
Hallo Kees, eindelijk op het forum.
We hebben wel eens contact gehad vanwege onze wederzijdse website vermeldingen.
Mooie blauwe 244, ik noem deze blauwe kleur altijd 'a touch of Frost' , omdat Jack Frost uit de tv-serie in een blauwe 245 reed.
groet Kay-Auke
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#18
Kees Roskam schreef:Het beste met je rug.



Off topic: Bechterew komt nooit meer goed (ervaringsdeskundige).
Groeten van Frans
Antwoord
#19
JEP!:knipoog: + 2 nieuwe klepjes in m,n eigen Torretje nou dan doe je wel even wat rustiger aan he!
Vlood 51.
Antwoord
#20
Hallo allemaal. Het is inmiddels anderhalf jaar geleden dat ik een laatste bericht plaatste  Cry. Schaam, schaam  Smile. En alweer ruim zes jaar dat ik me voorstelde. Ik was toen nog 54 jaar jong Big Grin . Wat vliegt de tijd. Ik ben dus nog steeds Kees, ja ja. Maar nu geen 54 meer, nee nee, maar 61. Ik ben inmiddels opa van 5 schatten van kleinkinderen en ben nog steeds gek op mijn vrouw waarmee ik vorig jaar ons 40-jarig huwelijk vierde. Ik ben ook nog steeds de geboren naturist waar ik naar mate ik ouder word steeds meer bewust van kan genieten. Want dat is net als het hebben van een Volvo, een levensstijl wat voor altijd bij je hoort en blijft. Volvo-rijden doe ik immers al vanaf mijn 21e. Maar al veel eerder ben ik besmet geraakt met het Volvo-virus doordat de leraar autotechniek op de LTS in een donkerblauwe Amazon reed en een lichtgroene 2e Amazon in het leslokaal had staan om aan te sleutelen. Zoals vele andere Volvo-liefhebbers ben ik ook een liefhebber van de Scandinavische landen. Daar zijn we een paar keer geweest. Alleen al de natuur is daar iets bijzonders en heeft iets magisch. Een bezoek aan het Volvomuseum hoorde er uiteraard ook bij. We zijn ook fan van Scandinavische films en series. Dan genieten we weer van de natuur en je ziet veel Volvo's. 
Eigenlijk geniet ik van alles wat ik nu doe meer, wat voorheen vanzelfsprekend was en waar ik niet zo over nadacht. Helaas komt de ouderdom ook met gebreken. Ouder worden is uiteraard fijn maar de aftakeling niet. Vooral mijn buitenkant wordt er niet mooier op.  Maar wie wel de eeuwige jeugd lijkt te hebben is mijn 240. Die heb ik uiteraard ook nog steeds, alweer 24 jaar. Als ik naar buiten kijk en hem voor de deur zie staan lijkt de tijd stil te staan. Alleen de auto's die voor en achter hem staan veranderen met de tijd mee. Door het veranderende straatbeeld wordt de 240 steeds meer een bezienswaardigheid en is vaak een reden voor een praatje en een complimentje van een voorbijganger. Zelfs vrouwen reageren heel positief terwijl ze het "vroeger" vaak een lelijke vierkante bak vonden.  Dit jaar was er weer een memorabel moment want hij werd 35 jaar. 

[Afbeelding: 35jaar240_zpsk5epit5o.jpg]

Als kadootje heeft hij pas voor het eerst van zijn leven een professionele poetsbeurt gehad en een Waxoyl beschermlaag om beter bestand te zijn tegen de UV-straling van de zon en andere weersinvloeden want hij staat immers zijn hele leven al in weer en wind. Een zonnebril is nu wel vereist om niet verblind te worden door zijn glans, hahaha.  Cool
Nou, tot zover weer even een korte her-introductie. Ik ga me maar weer eens verder inlezen op dit forum. Of bijlezen, hoe je het noemen wilt, haha.
Groet, Kees.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 106 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 18 2.154 23 February 2024, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 51 8.137 23 February 2024, 17:11
Laatste bericht: Dopski
  Even voorstellen IJzeren_Sjaak 5 1.549 8 October 2022, 17:03
Laatste bericht: Marc1970
  Even voorstellen 940 2.3 i.c. Malmö '96 aut JanO 3 1.262 26 July 2022, 20:27
Laatste bericht: JanO
  Voorstellen met de 240 Mark Haveman 4 2.833 23 February 2022, 18:19
Laatste bericht: HSGHOR
  Wederom voorstellen :) Optimaal 3 1.847 5 November 2021, 00:10
Laatste bericht: Volvo240
  Voorstellen Age_D5 1 1.583 17 August 2021, 15:32
Laatste bericht: Volvo240
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 1.897 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 1.707 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)