Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vacuumpomp
#1
Om onduidelijke reden is het interessante stuk 'luide tik' over de vacuumpomp gesloten ( http://volvolvo.nl/showthread.php/6458-luide-tik ). Mijn oma begint ook af en toe die metalige tik te krijgen en ook ik zou graag weten waar een vervangende stift te krijgen is...
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#2
Die van mij begon ook te tikken,eerst had ik alleen de stift vervangen en de tik was weg.
toen begon opa na een paar dagen weer te tikken.
heb toen maar een andere vacuumpomp erop gezet van mijn oude motor 1980 is iets ander type maar de tik is al weer maanden weg.
Ik heb toch het idee dat die oudere types beter waren (mischien nog iemand ervaring mee?)
Antwoord
#3
Ik had deze vreemde tik ook, afgelopen week heb ik dan ook de vacuumpomp samen met het aandrijfstiftje vervangen.
De tik heb ik sinsdien niet meer gehoord.
Maar nu heb ik een ander geluid in de plaats gekregen, een nja zuigend geluif precies als je het membraam van de pomp hoort bewegen.
Dit geluid had ik voorheen niet, is dit normaal? Of gaat dit na enige tijd weg?
Voor de rest werkt alles prima vacuum wordt goed opgebouwd en behouden.

Misschien zijn er hier nog die met dit geluid ervaring hebben?
VOLVO 245 D6
Antwoord
#4
na de bekende kabouter tikken ben nu bezig mijn vacuümpomp te vervangen maar helaas de onderste moer is dol en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen daar er geen ruimte is heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing? mvg
Antwoord
#5
Zonder het probleem ter plaatse te kennen kan ik de moerensplijter, beitel, boor of ander mechanisch geweld aanraden. Moer mangelen tot ie breekt.

Of je last de moer aan het draadeind vast en draait alles eruit. Of een eindje ijzerzaag waarmee je het hele draadeind met dolle moer en al eraf zaagt.

Valt allemaal reuze mee, het is geen titanium.

ALs alles los is kan je er weer nieuwe bouten of draadeinden in draaien.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
(24 September 2023, 16:54)Marc1970 schreef: Zonder het probleem ter plaatse te kennen kan ik de moerensplijter, beitel, boor of ander mechanisch geweld aanraden. Moer mangelen tot ie breekt.

Of je last de moer aan het draadeind vast en draait alles eruit. Of een eindje ijzerzaag waarmee je het hele draadeind met dolle moer en al eraf zaagt.

Valt allemaal reuze mee, het is geen titanium.

ALs alles los is kan je er weer nieuwe bouten of draadeinden in draaien.

ok bedankt
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)