Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1 op 14 :-)
#31
Haha was niet mijn bedoeling u te krenken :-) Mijn maatje rijdt een BMW 530 D met 6-traps automaat. Als ik vermogen zou willen, zou ik niet voor veel geld aan die VAG D6 TIC gaan prutsen, maar motorsteunen voor dat Bimmer-blok pas maken. Begrensd op 250 en dan draait 'ie 4200 RPM.

Het "schamele vermogen" is door de VW-technici vooral gedaan met het oog op levensduur en betrouwbaarheid. Helaas bleek het oudere 4 cilinder 1600 broertje uit oa de Golf daar beter in. Dat blok werd als 1600 turbo D met 70 pk ook afgebeuld in de bouwvakkers-pickup-dubbelcabine met grindkar.
Niet dat de D6 geen betrouwbaar blok is. Is alleen erg kieskeurig op goed onderhoud, beleid en liefde.

Bij veel VW LT bedrijfsauto's wisselde men bij het inlopen de olie te snel. Fabriek schreef voor dat de dunne inloopolie er 7.500 in moest blijven. De winstbelustere VW dealer wisselde na 1500 inrijkilometers fijn de 7 liter olie.
Blok liep daardoor nooit goed in en gaf vaak de geest rond de 100.000 km.
De hoge kilometrages die de Volvo's er mee draaien, bewijzen het belang van zorgvuldig onderhoud volgens het boekje.
Helaas kreeg 'de knikkerbak' door bovenstaand verhaal een slecht imago.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#32
danielk schreef:Recente fotoos van de bolide volgen nog.

Benieuwd. Maar het rolletje is zeker nog niet vol ? :-)
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#33
eerstkoffie schreef:Haha was niet mijn bedoeling u te krenken :-) Mijn maatje rijdt een BMW 530 D met 6-traps automaat. Als ik vermogen zou willen, zou ik niet voor veel geld aan die VAG D6 TIC gaan prutsen, maar motorsteunen voor dat Bimmer-blok pas maken. Begrensd op 250 en dan draait 'ie 4200 RPM.

Het "schamele vermogen" is door de VW-technici vooral gedaan met het oog op levensduur en betrouwbaarheid. Helaas bleek het oudere 4 cilinder 1600 broertje uit oa de Golf daar beter in. Dat blok werd als 1600 turbo D met 70 pk ook afgebeuld in de bouwvakkers-pickup-dubbelcabine met grindkar.
Niet dat de D6 geen betrouwbaar blok is. Is alleen erg kieskeurig op goed onderhoud, beleid en liefde.

Bij veel VW LT bedrijfsauto's wisselde men bij het inlopen de olie te snel. Fabriek schreef voor dat de dunne inloopolie er 7.500 in moest blijven. De winstbelustere VW dealer wisselde na 1500 inrijkilometers fijn de 7 liter olie.
Blok liep daardoor nooit goed in en gaf vaak de geest rond de 100.000 km.
De hoge kilometrages die de Volvo's er mee draaien, bewijzen het belang van zorgvuldig onderhoud volgens het boekje.
Helaas kreeg 'de knikkerbak' door bovenstaand verhaal een slecht imago.

Mooi verhaal koffiemans Smile
Antwoord
#34
Arjan, bovenstaand verhaal komt van aanhoudende geruchten, tijdens mijn werk op de bedrijfswagenafdeling van Pon in Leusden. Mensen daar waren naarstig op zoek naar een oorzaak van de vele garantiegevallen op LT-motoren die (zo leek het) allemaal kapot liepen rond de 100.000 km. Deze gevonden oorzaak klinkt zeer aannemelijk en was voor de importeur een mooie reden om niet tot vergoeding van de schade aan dealerbedrijven te hoeven overgaan. "Voorgeschreven onderhoud tijdens de garantieperiode niet nagevolgd" :-)
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)