Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie gebruikt zijn Brick als daily driver ook in de winter
#61
patrick2wd schreef:welke contact vlakken?
er zit een schijf in welke overneemt van de schakelaar en de cyclus afmaakt, daar wil nog wel eens wat fout gaan. Net als puntjes, rotor en andere elektrische contacten wordt er nog wel eens naar schuurpapier gegrepen om eea te "reinigen".. maar dan beschadig je de boel. Gewoon goed reinigen, de gesmeerde delen weer een beetje van het juiste vet en eea zou weer goed moeten kunnen werken.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#62
Strenge winter heb ik nog niet bepaald gehad, maar ik geloof dat de -10 al wel is behaald en de auto starte zonder problemen. Als het aan mij ligt gaat de auto volgend
Antwoord
#63
Tuurlijk rijden in de winter met rwd is het een feestje.
Antwoord
#64
ik herinnerde me onlangs, ergens in de winter van "86 stond m'n 142 (het was toen gewoon een oude auto..) een week in onder -20 op de kazerne. Eind van die week maar ens zien wat ie doet. 20W50 is dan zo taai als bitac..

Dreun tegen de accu om wat reactie te veroorzaken, sleutel om, alle lampjes uit.. maar, zowaar "beweegt" de fan een beetje, en na drie x ademhalen vrrroeoeoe...

Kan me niet meer herinneren hoeveel andere oudjes ik heb helpen opslepen of overstarten die vrijdagmiddag..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#65
Zie dit onderwerp nu pas, maar goed mijn 144 uit 1972 wordt ook gewoon 's winters gewoon gebruikt. Dat doet dat brick overigens al 42 jaar in het zelfde gehucht. Mijn vriendin gebruikt haar 242 ook dagelijks.
Antwoord
#66
Madman schreef:Zie dit onderwerp nu pas, maar goed mijn 144 uit 1972 wordt ook gewoon 's winters gewoon gebruikt. Dat doet dat brick overigens al 42 jaar in het zelfde gehucht. Mijn vriendin gebruikt haar 242 ook dagelijks.

Tuurlijk rijd ik ermee in de winter, daar zijn ze prima voor toegerust. Lekker driften of met de slee met een lang touw aan de trekhaak met onze zoontjes de sneeuw in. De mijne staat het hele jaar door buiten in weer en wind. Elk jaar einde zomer loop ik de Dinitrol behandeling na. Waar nodig behandel ik de onderkant en/of holle ruimtes. Vanmiddag heb ik overal weer de vetlagen nagelopen (bij mijn auto bedoel ik), scharnieren, sloten behandeld. Anti-vries aangevuld, zekeringen nagelopen opgeschuurd en dan maandag de winterbanden eronder. Ook na 10 dagen stilstaan tijdens wintersport in Tsjechie bij min 23 was het starten lopen. Goed onderhoud is het halve werk.
Thuis steek ik, als het echt vriest, de Defa-stekker in mijn grill die d.m.v. een tijdschakelaar automatisch het interieur verwarmd en de ruiten ontdooit en tevens het koelwater voorverwarmd. Nooit meer krabben, dus langer in bed kunnen liggen, heerlijk! Zelfs een dik pak sneeuw op de voorruit smelt door deze standverwarming.
Zodoende rijd ik in de winter 's ochtends met een warme, ontdooide auto weg die snel op bedrijfstemperatuur is. Scheelt weer brandstof omdat je geen koude start hebt en is beter voor je blok. Die bespaarde benzinekosten gaan dan wel weer in de elektriciteitsnota zitten, maar dat heb ik er graag voor over.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#67
Yep, zomer en winter in gebruik. Staat 's nachts overigens wel in de garage

Net weer de winterbanden er onder gezet, rubber matten in de auto gelegd, koelvloeistof gecheckt en scharnieren gesmeerd.

Is er weer klaar voor.

[Afbeelding: WP_20131115_011_zps78ee2799.jpg]
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#68
in de winter gebruik ik mn fiesta uit 82 voor normaal gebruik.. als ik dan ver weg meot met de auto pak ik vaak de 145, 5 versnellingen radio trilt niet etc etc
Antwoord
#69
Vorig jaar 39800 km met mijn 940 1992 sedan gereden. Dus ja zomer en winter! Sinds 1 juni 2011 101800 km met deze auto gereden. Gaat best hard zo. Wel met winterbanden in de winter.


Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vBulletin, Volvolvo.nl 3.0! Hoe zijn jou ervarigen TheSaint77 16 11.562 12 July 2011, 13:06
Laatste bericht: frox

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)