Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat te plaatsen in een amazon kombi??? enige leuke ideen? laat maar weten!
#1
Ik ben van plan om binnekort een project te starten met een volvo amazon kombi .
Maar tot nu toe nog geen idee wat ik er motorisch in wil hebben! iig zou ik wel graag
de b18/b20 motor eruit willen hebben, omdat daar niet al te veel vermogen uit te halen
is......

eventueel ook nog andere ideen voor velgen, remsetjes, andere veren?

Aangezien mijn budget 6000 euro is, zal ik toch even over alles na moeten denken voordat
er wat aangeschaft word!

Dus brand los met uw ideeen alles is welkom !!!!!!!!!

met vriendelijke groet,

Ewoud
Antwoord
#2
Niet veel vermogen??!! Is 190 pk niet genoeg dan?
Groeten van Frans
Antwoord
#3
sigi schreef:Aangezien mijn budget 6000 euro is, zal ik toch even over alles na moeten denken voordat
er wat aangeschaft word!

Voor zo'n bedrag heb je legio mogelijkheden lijkt me Wink
Antwoord
#4
Zoek maar eens goed in Zweden wat ze uit B20/B23 blokken halen ;D
De 1970 R-sport kit voor de B20 was 175 pk meen ik. Meer dan dat kan best lijkt me, maar kan ik geen advies over geven.

Er zijn diverse Volvo fanaten die met turbo 400+Pk hebben gehaald uit B20 blokken. Originele drijfstangen, krukas en zuigers (wel een puzzel uit B20 en B21/B19 delen lijkt me).

qua remmen is er spul aan te passen van de 240 en 164, dat is stevig spul. Zorg voor goede schijven/blokken, goede ventilatie (niet die stomme stofkappen er op) en wat andere kleine dingen en dan remt het behoorlijk. Weet niet tot hoeveel pk dat goed is, hangt ook erg van gebruik af (Elandrun? (heel licht op remmen), Nordschleife (zwaar op remmen)).

De achteras van de Amazon is kennelijk een zwak punt in de aandrijflijn. Daar zou ik ook naar kijken. Mss een 240 as, die kan passend gemaakt worden (brackets overzetten).

edit: zelf heb ik ook een Amazon (2 deurs). Wil er ook iets leuks mee doen. Denk aan B20 motor aanpassen en zorgen voor goede wegligging/remmen. Moet nog wel wat origineel lijken, ik doe niet aan veel chrome en bling bling.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#5
Maar Ewoud het verhaal vertelt niet of je ook nog aan het huisje van de kombi moet knutselen want dan is je budget idd niet echt veel als je motorisch ook nog het onderste uit de kan wil halen, zo ook de wegligging en remmen.
Groeten van Frans
Antwoord
#6
6000 euri dat is een hoop geld voor een project leg er een leuk turbo blokje in 2500 euri. setje velgen + banden 1000 euro goede remmen 500 euri dan houdt je nog een hoop over.
Antwoord
#7
Staat nog een B21et blok te koop hier op de site.

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=6758.0
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#8
zat zelf te denke aan iets boven de 200 pk , veel keus uit motoren heb je inderdaad, maar heb er zelf geen ervaring mee!
Dus vandaar even de vraag wat er leuk is om aan te raden? Mijn pa rijd al jaren leuk volvo, dacht begin er nu zelf ook
maar is aan dan die volkswagens.....vw begon te vervelen!!!!!! (had een golf 1 gti)

maargoed, het budget is wel inclusief aanschaf he, van een kombi..... laswerk enzo is geen probleem. het ging meer om
het motorische gedeelte ...carrosserie is er meer verstand van hier wat zelf gedaan kan worden.

Nog meer leuke ideeen ? kom maar op Smile ik word steeds vrolijker Tongue

- b21et blok....
- b20 blok en toch een turbo erop knalle?

laat maar weten ;D
Antwoord
#9
B230FT blok of zelf een B234FT maken.
Zijn HEEL sterke blokken
[Afbeelding: Manta_galleri11-1.jpg]

Engine:
Volvo B230 with navy crankshaft
SPM H-profile connecting rods
Venolia pistons
16 Valve Volvo head with standard valves, port grinded with own ideas
Self made mechanical valve adjustment
Camshafts grinded by SPM
Double valve springs
Garret GT-40 turbo
Eaton M62 compressor with an own system for control of air between the turbo and the compressor
Exhaust manifold manufactured in stainless steel
Wastegate with 50mm valve
Self made intake manifold with separate 46mm throttle and full radius funnels
Autronic engine management system and CDI ignition
Mercury F1 ignition coils
Self made Intercooler and watercooler

Power:
Max. 578Hp at 6300rpm, over 500Hp from 5200 to 7700rpm

Torque:
Max. 706Nm at 4900rpm, over 600Nm from 4300 to 6600rpm


244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#10
nick740 schreef:6000 euri dat is een hoop geld voor een project leg er een leuk turbo blokje in 2500 euri. setje velgen + banden 1000 euro goede remmen 500 euri dan houdt je nog een hoop over.
Je vergeet weer het belangrijkste! Het onderstel, daar zou ik mee beginnen..
Persoonlijk vind ik dubbele webers Uber uber! En eigenlijk vind ik dat ook beter bij zo'n klassieker passen Wink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuw stuur voor de amazon skidje 8 28.632 12 April 2014, 12:57
Laatste bericht: frox
  Volvo P 13194 (Amazon) start niet breadfan866 2 6.630 11 March 2011, 16:49
Laatste bericht: breadfan866
  amazon of 245 d5 bunne 12 19.593 26 February 2011, 21:51
Laatste bericht: Dirk342

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)