officieel mag het niet nee maar valt een stuk minder op als de eventuele luchtkussens van een airride. Wetgeving hier is echt bekrompen in. Voorbeeldje: V70 2.4 bifuel mag max 16inch velgen hebben, groter is door Volvo zogenaamd niet gehomolegeerd op de bifuel.
Ollie McSmoke is afgelopen donderdag na een tweede keer goedgekeurd. Maandag komt de plaat binnen samen met de papieren en dan kan er officieel mee gereden worden.
Volgende stap is eerst de dynamo in orde te brengen (er hangt nu een benzine exemplaar in) en de olie en luchtfilter vervangen en een uitlijning is ook geen overbodige luxe.
Er is ook nog een elektrisch probleempje maar dat staat in het juiste topic (zekering nr 12 brandt constant door). De nieuwe voorruit met klemmetjes is ook aangekomen en deze zal in loop van komende week geplaatst worden. Aan de voorkant is de auto ook enkele centimeters gezakt en vind het zo mooi in balans. Stuurgedrag en weggligging valt niks op aan te merken.
De eerste kilometers zijn een feit. Gisteren met 3 dagen kenteken de eerste tank met 603km erdoor gejaagd. Verbruik komt op een zeer respectabele 1op 15,49 uit. Ik moet er wel bij vermelden dat er niet veel harder als 70km/h mee gereden is.
De alternator is ook vervangen door een nieuwe. De oude gaf na het vervangen van de spanningsregelaar en nieuwe koolborstels nog slechts 11,45 volt laadstroom bij de alternator aan. Met de nieuwe zitten we op 13,59. Waarden zijn stationair gemeten. De oude alternator liep met verhoogd toerental op tot 11,70 (aan de accu gemeten) maar is dus niet voldoende om de boel bij te laden. Dit heb ik met een avond rit mogen ervaren: In Luik merken dat de accu niet bijgeladen wordt en nog ruim 80km naar huis moeten is geen pretje met de lichtopbrengst van een waxinelichtje...
Na een zonnig tripje naar Moergestel en nog een ommeweg naar huis, de Almathea's onder de auto geprobeerd. Past helaas niet. Aan de achterkant lopen de banden aan op de wielkast wat eventueel simpel op te lossen is door wat slijp en klopwerk. De voorkant vormt het grootste probleem doordat de banden daar tegen de veerschotel zitten. Dat wordt dus een setje coilovers om deze maat velgen erop te kunnen leggen. Ik vind de velgen dan wel weer goed bij de auto passen maar voorlopig blijft het staal eronder.
Niet geheel mijn smaak velg, maar die combi witte velgen/knippers/lak/bignose staat wel indrukwekkend goed hoor. Jammer dat ze de velgen niet gemakkelijk passen!
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
Je hebt toch neem ik aan wel spacers gemonteerd of niet? anders ga je het probleem met aanlopen op de vooras niet oplossen met coilovers. Je coiloverveer komt namelijk lager te zitten dan je originele veerschotel. Dan is de kans groot, zonder spacer, dat de veer van de coilover aan de binnenkant van de velg aanloopt.
28 March 2014, 08:17 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 March 2014, 09:01 door Arn02.)
De schroefveren hebben een kleinere diameter (2,5 duims binnendiameter doorgaans voor Volvos) dus dat maakt zeker verschil.
Sebastiaan! schreef:Je hebt toch neem ik aan wel spacers gemonteerd of niet? anders ga je het probleem met aanlopen op de vooras niet oplossen met coilovers. Je coiloverveer komt namelijk lager te zitten dan je originele veerschotel. Dan is de kans groot, zonder spacer, dat de veer van de coilover aan de binnenkant van de velg aanloopt.
Dat weet ik wel, heb zelf mijn coilovers voor de 245. maar doordat de veer lager komt dan de originele veerschotel komt hij als het ware tussen de band/velg en de veerpoot. Dan los je het probleem met de bovenkant van de band op, maar niet met de zijkant van de band. Die loopt mogelijk aan op de veer, doordat de veerpoot als het ware dikker wordt.