Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B21 K-Jet motor te koop met 4 traps aut
#11
(21 July 2018, 23:23)RM schreef: Nee er komt geen redblock meer in de 245. Er komt een 6 cilinder met bak van Duitse makelij in te liggen.
Dan kun je beter die cardanas met de automaat verkopen. Vermoedelijk is je as sowieso te kort.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
De nieuwe bak komt op dezelfde plek als de oude dus de as zou qua lengte moeten passen alleen de flens zal ik moeten vervangen. De as zal dan ook gebalanceerd moeten worden. De ruimte tussen de radiator en motor zal korter worden doordat de 2 extra cilinders erbij komen. De cardanas blijft dus nog onder de auto zitten.
Antwoord
#13
Mooi. Zou zonde zijn als je de automaat minder interessant maakt zonder de cardanas. En vooral pijnlijk als deze naderhand niet blijkt te passen. Je gaat de pook ook houden neem ik aan. Veel succes met de verkoop van de bak.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#14
Ik weet niet of ik de pook houd. Die op de andere 4 traps zit heeft een mooiere pook. Niet zo een dikke knot zoals de volvo heeft, ik vind dat zo een onhandig ding met de ontgrendeling bovenop. Die erop komt heeft een muscle car gehalte. Daar zit de ontgrendeling onder het handvat, je trekt dus een een pal met je wijs en middelvinger omhoog om zo te ontgrendelen.

Mocht de bak idd niet verkocht zijn en de as is ook niet nodig kan ik altijd nog overwegen om het zaakje als geheel verkopen. Maar zover is het nog niet. Eerst het blok zien te verkopen. Daar is interesse voor en zal na de vakantie eruit gehaald worden. De bak zal dan snel volgen maar kan ik nog wel kwijt in een hoekje in de werkplaats. Dan de motorruimte schuren en lakken, alle overbodige zaken die te maken had met de B21 K-jet weghalen, verlaging veren voor aanbrengen, achter zit al. En dan de motorsteunen maken voor de 6 cilinder.
Antwoord
#15
Bij een straight 6 zal er iets meer nodig zijn dan motorsteunen. Custom inlaat, aangepast Carter...... wel mooi project. Wordt een Volvo 6 pitter of iets anders unieks?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#16
Ik heb nog een Opel 2,8 met dubbele Zenith met 102 duizend km liggen die nog in de Opel Admiral van 1974 ligt, lekker recht toe recht aan motor zonder alllerlei electronica. In de Opel komt een 5,7 V8 Chevvy te liggen. Inlaat van de Opel zit apart van het spruitstuk dus daar zie ik geen problemen en het eerste stuk van de uitlaat zal nog wel passen maar de rest zal ik zelf moeten maken. De hoogte van het blok kan nog wel roet in het eten gooien. Het Carter zal ook wel een verhaal worden maar dat gaan we pas zien als het blok in het ruim hangt. De 2,8 van de Opel heeft hydrostoters en loopt zeer mooi en rustig, ik kon tot voor een paar jaar terug een 2 euro munt op zijn kant op het kleppendeksel zetten en als de motor stationair draaide viel de munt niet om zo stil ligt dat blok. Toen er nog met de Opel gereden werd dacht ik wel eens draait de motor nog wel. Dit blok ga ik ombouwen naar injectie van een senator of Monza. Dan stijgt het vermogen naar ongeveer 185 pk Dit is genoeg om de 245 vlot in beweging te krijgen. Blok heeft bij lage toeren al lekker veel koppel en icm een 4 traps automaat van een opel is het heerlijk cruisen. De Opel weegt 1665 kg en de Volvo 245 1312 kg. Het is geen hardloper alhoewel de Opel wel een top op de teller heeft staan van 240 km/h maar dat heb ik nog nooit gereden maar 180 km/h zit er zeker in, maar daar gaat het mij niet om ik vind het gewoon leuk om te zien of het ombouwen lukt en met de juiste uitlaat (de Opel heeft een dubbel systeem) is er ook een mooi geluid uit te halen zoals een BMW 5 serie 2,8 ook heeft.

De opel zal wel naar de rdw moeten maar er is al iemand anders hier op het forum die een BMW 6 pitter in het vooronder heeft liggen en goedgekeurd is, dus daar zie ik weinig problemen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Te koop: Gangstakappa/ Zonnekap Volvo Amazon Kogelman 0 73 21 February 2024, 16:01
Laatste bericht: Kogelman
  245/265 Gratis Kachel/motor ZoZo 0 81 12 February 2024, 10:34
Laatste bericht: ZoZo
  Volvo 2.3 Classic 1994 Automaat te koop (Verkocht) tejooo 3 499 25 October 2023, 10:54
Laatste bericht: tejooo
  te koop: cruise control volvo 940 asterix 3 3.807 12 October 2023, 17:23
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  te koop aangeboden bertvolvo 0 350 10 October 2023, 20:42
Laatste bericht: bertvolvo
  Volvo 240 motor korre 0 213 10 October 2023, 08:29
Laatste bericht: korre
  Te koop aangeboden: absoluut fantastische én zuinige ‘08 Volvo C70 5-cil Youngtimer Fineström 0 407 21 September 2023, 15:03
Laatste bericht: Fineström
  Te koop: set Volvo Hydra velgen *pricedrop* Kogelman 0 339 14 September 2023, 19:06
Laatste bericht: Kogelman
  Te koop aangeboden Volvo 145 LPG 1969 ubsa 2 820 9 September 2023, 11:34
Laatste bericht: Dopski
  Te koop: sets knipper/hoekverlichting 200-serie Kogelman 0 503 15 May 2023, 12:26
Laatste bericht: Kogelman

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)