27 April 2018, 11:54
Het is inmiddels al heel wat jaren geleden dat ik voor het laatst iets geplaatst heb op het forum, te weten in dit topic: http://volvolvo.nl/thread-5266.html. De Volvo staat inmiddels al heel wat jaren stil, en het project ook. Tijd om er iemand anders blij mee te maken!
De auto staat eveneens op Marktplaats (advertentie) Er staan meer foto's in het Volvo-topic. Hieronder de Marktplaats-tekst!
Aangeboden: een Volvo 142 uit 1969. Dit is een gestrand restauratieproject, maar wel een die al weer gedeeltelijk is opgebouwd met nieuwe onderdelen (onderstel en remmen). Er is voor ongeveer E3000,- aan onderdelen en materialen in de auto gestoken tot nu toe. Een mooie kans om voor een goede prijs een project over te nemen dat in korte tijd weer een leuke auto kan worden!
Wat zit er allemaal bij:
- De complete auto in onderdelen, verdeeld over meerdere dozen en kratten.
- Een extra B20-blok (staat onbekend)
- Een E-kop
- Twee sets SU carburateurs met spruitstuk
- Een extra radiateur van een nieuwer type
- Setje drijfstangbouten
Wat is er allemaal al gedaan:
- Het laswerk rondom is grotendeels af. Vervangen zijn de binnenwielkasten aan de achterzijde en de achterwielkastrand rechts, de voorste rand van de binnenschermen aan de voorzijde, een klein stukje bodem, een klein stukje dorpel. De voorschermen hebben nieuwe randen gekregen, gemaakt van achterwielkastranden omdat er indertijd nog geen nieuwe voorschermen te koop waren. Eveneens zijn er twee NOS deurhuiden bij de auto, waarvan er eentje al op de deur gelast is.
- De bodem is geheel ontdaan van de tectyl, alle naden tussen de assen in zijn doorgelast (om hem stijver te maken). Waar nodig is de bodem in de roestomvormer gezet, de hele bodem is geschilderd in ijzermenie, alle naden met PU-kit afgekit, overgespoten met Bodyschutz welke weer in de 2K glanzend zwart gespoten is.
- De wielophanging en remmen zijn geheel gereviseerd en teruggeplaatst. Alle bussen zijn vervangen door PU-bussen, de schokbrekers door Koni Classics en de voorste torsiestabilisator is vervangen voor een dikkere.
- De hele body is kaal gekrabt en geschuurd, en voor de opslag in een dun laagje blanke tectyl gezet tegen het roesten
- Een groot gedeelte van de bouten en moeren zijn ontroest en opnieuw verzinkt.
De auto staat eveneens op Marktplaats (advertentie) Er staan meer foto's in het Volvo-topic. Hieronder de Marktplaats-tekst!
Aangeboden: een Volvo 142 uit 1969. Dit is een gestrand restauratieproject, maar wel een die al weer gedeeltelijk is opgebouwd met nieuwe onderdelen (onderstel en remmen). Er is voor ongeveer E3000,- aan onderdelen en materialen in de auto gestoken tot nu toe. Een mooie kans om voor een goede prijs een project over te nemen dat in korte tijd weer een leuke auto kan worden!
Wat zit er allemaal bij:
- De complete auto in onderdelen, verdeeld over meerdere dozen en kratten.
- Een extra B20-blok (staat onbekend)
- Een E-kop
- Twee sets SU carburateurs met spruitstuk
- Een extra radiateur van een nieuwer type
- Setje drijfstangbouten
Wat is er allemaal al gedaan:
- Het laswerk rondom is grotendeels af. Vervangen zijn de binnenwielkasten aan de achterzijde en de achterwielkastrand rechts, de voorste rand van de binnenschermen aan de voorzijde, een klein stukje bodem, een klein stukje dorpel. De voorschermen hebben nieuwe randen gekregen, gemaakt van achterwielkastranden omdat er indertijd nog geen nieuwe voorschermen te koop waren. Eveneens zijn er twee NOS deurhuiden bij de auto, waarvan er eentje al op de deur gelast is.
- De bodem is geheel ontdaan van de tectyl, alle naden tussen de assen in zijn doorgelast (om hem stijver te maken). Waar nodig is de bodem in de roestomvormer gezet, de hele bodem is geschilderd in ijzermenie, alle naden met PU-kit afgekit, overgespoten met Bodyschutz welke weer in de 2K glanzend zwart gespoten is.
- De wielophanging en remmen zijn geheel gereviseerd en teruggeplaatst. Alle bussen zijn vervangen door PU-bussen, de schokbrekers door Koni Classics en de voorste torsiestabilisator is vervangen voor een dikkere.
- De hele body is kaal gekrabt en geschuurd, en voor de opslag in een dun laagje blanke tectyl gezet tegen het roesten
- Een groot gedeelte van de bouten en moeren zijn ontroest en opnieuw verzinkt.
Volvo 142, 1969