Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S70 2.4 (automaat) wordt lui
#1
Beste Leden en andere volvokenners.

ik ben trotste eigenaar van een volvo S70 Automaat .bj 2000. op LGP G3

helaas, Mijn volvo wordt steeds meer lui.
traag tot 2800 toeren. en als ik beetje gas geeft schakelt de automaat terug. (eerder dan voorheen)
op benzine is hij wat vlotter das logisch, maar mis ik ook wat power.

nieuwe veren en schokbrekers achter 425.000
nieuwe radiateur en remmen bij 430.000
onderhoud met nieuwe banden 450.0000
ik rijdt zo`n 50.000 per jaar

er staat vandaag 452.000 op de teller. v.d week wordt de Distributie riem en waterpomp vervangen.
nu is mij geadviseerd de automaatbak te laten spoelen a € 250,- en de injectoren te laten reinigen of vervangen. a € 125,-/€250,-

graag hulp bij wat ik het beste wel en niet kan laten doen.

mvg Mitchell Hendriks
Antwoord
#2
Vooraf aan beginnen.... Controleer allereerst de ontsteking goed, je hebt er eentje uit 2000 dus verwacht met penbobines en ETM / draaiend op ME7. Zo ja, dan eerst eens goed uitlezen met Vida ! De meeste storingen komen dan al naar voren toe. Is het nog het oude model met gasklep en losse bougiekabels dan uitlezen met of Brickdiag of VolFCR.

Is het er eentje met een ETM, is deze dan al eens vervangen door een originele ? je kunt het helaas niet meer zien aan de kleur sticker die erop zit want zowel wit en gele stickers worden kriskras door elkaar gebruikt. Het lui worden staat overigens los van de automaatbak !

Bak spoelen kan op verschillende manieren; door drain and fill of door idd spoelwerk met machine. Persoonlijke voorkeur bij deze 5-automaatbakken is drain and fill, zou het een Geartronic bak zijn zou mijn voorkeur idd spoelen met de machine zijn.

Eerst beginnen dus met uitlezen !
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#3
Thnx voor je reactie Dirk, dinsdag wordt de distributieset vervangen. ik zal de auto dan meteen laten uitlezen.

als er geen storingen verschijnen. welke stap begin ik dan?
welk systeem ik heb.. daar kan ik je niet helemaal volgen.( niet heel veel verstand van)

ik zal een foto maken van de motor. misschien helpt dat.

en het reinigen van mijn injectoren, zou dat erg helpen?
de automaatbak laat ik dus niet spoelen, thnx daarvoor.

ik ben nieuw hoe kan ik een foto bijplaatsen? (nieuw lid)

mvg Mitchell
Antwoord
#4
Foto van de motor zou makkelijk zijn, maar zoals ik al zei verwacht ik er eentje met penbobines en ETM, draaiend op of ME7 of op Denso software. Deze geven, als je ze uitleest met Vida, en dus geen universeel ding meestal de foutcodes allemaal al aan. Maar het hebben van Vida is dus belangrijk hiervoor, dan kom je toch bij iemand uit die vaker of dagelijks sleutelt aan Volvo's want een standaard garage heeft dit gewoon niet.

Als je distri laat vervangen door een universeel bedrijf, laat ze dan goed uitkijken met de uitlaat CVVT nokkenas, die wilt wel eens verspringen en zonder speciaal gereedschap kun je deze niet juist afstellen....

Pas als er geen foutcodes uitkomen, dan zou ik de injectoren reinigen. Niet eerder want weggegooid geld.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#5
Als ik mijn rempedaal laat opkomen, gaat de auto langzaam vooruit.
de wielen hebben geen weerstand en kunnen zo draaien.
vandaar dat ik dacht aan het spoelen van de automaatbak.
of kan dat ergens anders aan liggen?
Mvg
Antwoord
#6
Dat is toch normaal, dat een automaat kruipt?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Hoe is je uitlaatsysteem ?
Ik heb al vaker meegemaakt bij automaat dat vervangen van je uitlaat sloomheid verhelpt. (dit natuurlijk als de reguliere afstelling goed is)
Antwoord
#8
(20 July 2017, 19:22)Marc1970 schreef: Dat is toch normaal, dat een automaat kruipt?

hij kruipt steeds trager. normaal binnen 5 seconden rond de 10 tm 15 km p/u
 nu ongeveer 5 km p/u.

vandaar
Antwoord
#9
Een keer je transmissievloeistof vervangen is niks mis mee natuurlijk
Antwoord
#10
Dit heeft totaal geen zin zo ! Uit laten lezen met Vida en pas dan stappen ondernemen, rikraaien heeft niemand wat aan, TS al helemaal niet.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuw nokkenastandwiel voor V40 automaat 1.8 Suzette 4 4.199 9 July 2013, 16:26
Laatste bericht: Suzette

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)