Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Polar met Egg Crate Grill!!
#1
Vorige week een 740 Turbo grill op de kop kunnen tikken en deze omgebouwd om in mijn 240 te zetten. Ivm het frame (Buiten kant grill) kaasrecht is van een 740 heb ik de inleg van de 740 in het frame van de 240 gezet. Zo sluit het frame netjes met de rest van de wagen aan. Omdat de inleg van de 740 grill niet zo ver naar buiten komt als die van de 240 viel hij helemaal naar achteren. De bovenkant was makkelijk naar voren te werken alleen ben ik er nog niet uit hoe ik dit met de onderzijde kan doen en dit vervolgens vast te kunnen zetten. Dus heb hem nu alleen aan de bovenkant wat naar voren laten komen. Vind het zo eigenlijk al goed ogen, dus misschien laat ik hem zo. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[Afbeelding: 360.jpg]
Antwoord
#2
Ik ben meer van het origineel houden maar dit is zeker niet lelijk. Complimenten!
Antwoord
#3
Beetje onwenning maar wel logisch, ik bedoel, deze grille had kunnen bestaan. En je hebt hem zeker netjes gemaakt, misschien net iets netter als het blokjesdeel inderdaad de schuine lijn van de rest vd neus volgt. Tiewraps doen wonderen volgens mij.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
Simpel en stoere uitstraling
Antwoord
#5
Mooi gemaakt zo! Ik ben zelf ook opzoek naar zoiets. Ik vind het echt bruut staan zo'n set lampen achter de grill. Mijn idee was daarom ook om een andere grill te fabriceren. Echter nu heb ik een 240 Flatnose, dus gaat deze oplossing niet werken denk ik. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik nu een 740 of een 940 grill moet gebruiken aangezien een flatnose natuurlijk schuiner is dan de andere modellen. Any tips? (Heb zelf geen vergelijkingsmateriaal van een 740 of 940). Maar nogmaals de complimenten. Die auto zou ik wel eens in het echt willen zien, met die gele lampen zo. Bruut!
Antwoord
#6
Als je een keer in de buurt van Oisterwijk komt laat maar weten!

Ik denk dat je jou originele lijst van jou gril moet behouden, heb ik bij de mijne ook gedaan en daar dan een 740 turbo binnenkant grill (inleg) in zetten. Qua afmetingen zal dit niet heel veel verschillen en zal dus vrij makkelijk met wat aanpassingen gaan passen.
Ik heb het bij die van mij even vlug gedaan waardoor alleen de bovenkant naar voren valt. Voor de onderkant moet ik wel behoorlijk wat weg snijden en aanpassen om hem daar mee vast te kunnen zetten als ik die ook naar voren wil hebben. (vind het zo ook al goed ogen dus misschien laat ik het zo) Ik denk dat dit bij jou ook het geval word aangezien die lijsten van de grill van een normale en flatneus niet heel veel afwijken aan de binnenkant.
Antwoord
#7
voor een flatnose is toch zo een grill voor? van de turbo uitvoering
Antwoord
#8
KennOne schreef:Als je een keer in de buurt van Oisterwijk komt laat maar weten!

Ik denk dat je jou originele lijst van jou gril moet behouden, heb ik bij de mijne ook gedaan en daar dan een 740 turbo binnenkant grill (inleg) in zetten. Qua afmetingen zal dit niet heel veel verschillen en zal dus vrij makkelijk met wat aanpassingen gaan passen.
Ik heb het bij die van mij even vlug gedaan waardoor alleen de bovenkant naar voren valt. Voor de onderkant moet ik wel behoorlijk wat weg snijden en aanpassen om hem daar mee vast te kunnen zetten als ik die ook naar voren wil hebben. (vind het zo ook al goed ogen dus misschien laat ik het zo) Ik denk dat dit bij jou ook het geval word aangezien die lijsten van de grill van een normale en flatneus niet heel veel afwijken aan de binnenkant.

Een flatnose is wel degelijk lager dan een normale neus. Tevens is die ook schuiner. Een 740 grille past dus bij mij niet. Ik vraag me ook af of een slimmere optie een 940 grill is. Daar ben ik op dit moment ook naar opzoek. Misschien dat dat wel lukt.
Antwoord
#9
johan-w schreef:voor een flatnose is toch zo een grill voor? van de turbo uitvoering

Dat klopt. Maar deze grille "wijst" als het ware naar beneden. Dan heb je geen goede doorkijk meer op horizontaal niveau. Wat het monteren van lampen achter de grille niet nuttig meer maakt.
Antwoord
#10
Ik vind het mooi, zoals alles van een 740!
Groeten van Frans
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo in de sneeuw!! Sid 506 188.943 20 January 2024, 16:40
Laatste bericht: Madman
  Je mooiste volvo foto John242 1.387 668.991 21 December 2021, 17:28
Laatste bericht: Kogelman
  M'n volvo's tot nu toe A_A 16 28.691 7 May 2017, 23:33
Laatste bericht: RM
  Zomertocht Kootwijk. 5 juni 2016 Volvo 240-260 register . EdRaket66 2 5.937 6 June 2016, 12:43
Laatste bericht: EdRaket66
  POST hier je Volvo vakantiefoto's! TheSaint77 71 67.408 16 May 2016, 17:51
Laatste bericht: EdRaket66
  Slapen op een Volvo? Kogelman 13 25.428 23 April 2016, 17:56
Laatste bericht: Kogelman
  De Polar op nieuw niveau. KennOne 1 4.964 15 March 2016, 17:35
Laatste bericht: EdRaket66
  Mijn Volvo 244, maar welk type neus heb ik? GijsBianchi 3 7.033 27 February 2016, 21:38
Laatste bericht: RM
  Wat heb jij achter je Volvo hangen?? henqui 338 199.205 22 August 2015, 23:37
Laatste bericht: henqui
  Volvo aan de rode loper EdRaket66 6 8.353 30 May 2015, 16:10
Laatste bericht: EdRaket66

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)