Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Type remklauw volvo 244?
#1
Ik wil mijn hoofdremcilinder gaan vervangen, en ik merkte al eerder dat 1 van de aftapnippels op een remklauw een beetje gaar aan het draaien was.

Nu wil ik ook de aftapnippels ook vervangen (zodat het niet ooit mis gaat), maar ergens las ik dat er verschillende type klauwen op een 240 kunnen zitten...Weet iemand hoe ik het type kan identificeren zodat ik hiervoor de juiste nippels kan bestellen, of worden overal dezelfde gebruikt? En waar kan ik deze goed bestellen?

Dank :-)
Antwoord
#2
http://volvolvo.nl/threads/3941-afmeting...ngsnippels

Scandcar
Nordicar
Estateservices

Foto maken van de remklauw en ff mailen.....
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#3
Ik wilde hier ook even een vraag over stellen. (volvo 244, 1980)

Ik wil 2 nieuwe achter klauwen bestellen bij een lokale onderdelen leverancier en daar heb keuze uit 2 merken: ATE en TRW.
Als ik ga zoeken op internet, dan heeft iedereen het in eens over ATE en Girling.

Nu heb ik vlak voor het plaatsen van dit bericht gevonden dat TRW en Girling het zelfde zijn. Dus dat is 1 vraag beantwoord.

Maar nu ben ik er nog niet uit wat ik heb op de 244. Mijn oude hoofd rem cilinder suggereerd ATE, maar mijn achter klauwen lijken op Girling(TRW) als ik kijk op de site van scandcar ..

Kan ik iets afleiden van de oude hoofdremcilinder of weet ik gewoon nog steeds niet wat ik er op heb zitten?
Antwoord
#4
Ate en TRW/Lucas/Girling systemen zijn voor en achter en door elkaar geleverd. Geen relatie met de hoofdremcilinder. Die met de R clipjes zijn Girling. Het staat er ook op al moet je soms heel veel roest wegkrabben. Ate in cursief, en Girling is een hoofdletter G.

Maar achter zijn de maten vrijwel identiek en passen alle blokken (grote iets afvijlen).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Remklauwen zijn dusdanig verroest dat ik er niks van af kan lezen.

Die R-clipjes, bedoel je daarmee die clipjes waarmee de pennen geborgd zitten? De pennen die de remblokken op zijn plek houden?

Als ik het hiermee kan onderscheiden heb ik Girling klauwen en ben ik mega geholpen!
Antwoord
#6
Zijn dit TRW's (of Girlings zonder het G-logo)?


[Afbeelding: Gf7HF0f.jpg]


[Afbeelding: 4O93RB3.jpg]

Ik ben er nu ook naar op zoek omdat de buitenste zuiger van de remklauw LA alleen nog met brute kracht te bewegen is (ik moest met een griptang het blok naar achteren trekken om deze eruit te kunnen halen). Het begon op te vallen door af en toe wat gepiep bij rijden en een wat warme velg en op een gegeven moment veel meer slijpsel dan op de velg RA (bijna net zoveel als voor). Kwam ik achter tijdens de vakantie in de alpen, maar het gaf verder geen problemen.
De auto trekt niet naar een kant bij remmen en rijden, zelfs niet nu ik het buitenste blok naar binnen heb getrokken en dus niet meer meeremt. Als het gepiep niet was opgevallen was het er misschien pas bij de APK uit gekomen, als een te groot verschil.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#7
Die met ingeslagen letters e.d. is de Girling. Zitten ook R clipjes door de pennen. Volgens mij staat het logootje op 1 van die ronde knokkels.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Oud topic weer nieuw leven ingeblazen (m.a.w. alle foto's en links weer gangbaar gemaakt dankzij Kt#$@-photobucket!)

FAQ: Revisie remklauw

Heb je vast wel wat aan mbt je vastzittende zuiger
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#9
(29 June 2017, 22:42)Rob schreef: Oud topic weer nieuw leven ingeblazen (m.a.w. alle foto's en links weer gangbaar gemaakt dankzij Kt#$@-photobucket!)

FAQ: Revisie remklauw

Heb je vast wel wat aan mbt je vastzittende zuiger

Ja, vast wel. Maar ik zie nog steeds alleen afbeeldingen met de tekst "Please update your account to enable 3rd party hosting".
Mijn foto's zijn gelinkt vanaf Imgur, ik ben gestopt met Photobucket.

(29 June 2017, 22:39)Marc1970 schreef: Die met ingeslagen letters e.d. is de Girling. Zitten ook R clipjes door de pennen. Volgens mij staat het logootje op 1 van die ronde knokkels.

Girling of TRW, de websites lijken als twee druppels water op elkaar en beiden vallen tegenwoordig onder ZF (sinds 2015).
Ik denk dat Girling een OEM was en TRW aftermarket.

Wat verder zoeken op remklauwen voor mijn 245 levert iig geen resultaten meer op bij Girling, en bij TRW alleen nog voor de achterremmen, de klauwen voor geventileerde voorschijven zijn al niet meer nieuw leverbaar. Ik denk dus dat het spul voor onze oude Volvo's uitgefaseerd wordt en bestaande voorraden opgemaakt.

Eigenlijk is alleen nog het onderscheid ATE vs Girling/TRW van belang bij het bestellen bij onderdelenleveranciers.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord
#10
klopt, en dat is waar ik dus ook op vast loop. ATE of girling/trw??

Mijn klauwen lijken op die uit bovenstaande foto (zo uit m'n hoofd) alleen ik heb niet dat plaatje achter over de remblokken zitten.

Ik heb enkel 2 pennen die door de blokken heen gaan met 2 clipjes.

Ik kan echt minimale sporen vinden van ingeslagen letters en zelfs daar twijfel ik over of dat het letters zijn.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  APK Afkeur? ankerplaten doorgerot volvo 740 MartjeB 3 5.005 27 August 2020, 23:30
Laatste bericht: Tancor
  Remklauw Bromtol 4 2.716 24 August 2020, 07:53
Laatste bericht: Mark244
  Welke type achter remklauw Rob 3 3.585 16 November 2019, 16:41
Laatste bericht: Rob
  Remklauw rechtsachter geen olie? Volvo 142 B23 10 8.041 29 March 2018, 20:21
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  ABS unit volvo 240 Super Polar Rafiq 2 3.949 6 December 2017, 15:13
Laatste bericht: ruuds70
  Remblokken vervangen Volvo V40 uit 2000 HansK 5 8.452 18 May 2017, 12:13
Laatste bericht: RM
  Achterremmen volvo 264 Prins 2 4.106 30 August 2016, 22:10
Laatste bericht: Prins
  zuiger in remklauw zit vast, wat nu? waz 24 51.696 18 June 2016, 16:04
Laatste bericht: jos245
  remblokken volvo 140 Laurens Zondag 2 5.147 29 April 2016, 22:31
Laatste bericht: Laurens Zondag
  FAQ: Revisie remklauw Rob 36 48.382 27 March 2016, 14:55
Laatste bericht: kees58

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)