Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Zweed van Wijnand
#21
Zeer nette wagen! ziet er heel strak uit, wauw. Zie ik het goed dat er bij jou ook een hapje uit de tunnelbak (bij de gordel) is genomen? De mijne heeft dat ook, hoe komt dat toch!
Antwoord
#22
Dank je, ik ben er ook erg blij mee. De mijne krijgt volgend voorjaar een grondige technische revisie en we zijn plannen aan het maken om er volgend jaar met de vouwwagen mee door Zweden te trekken. Lijkt me geweldig om te doen. Die tunnelconsole is niet het sterkste onderdeel van de 240. Maar ik vermoed dat in mijn auto de vernietigende werking van een stel kindervoetjes de oorzaak zijn Confusedmile:. De vorige eigenaar had twee kinderstoeltjes achterin staan.... Ik heb inmiddels een vrijwel onbeschadigde bak staan en die gaat er in met de beugel voor een armsteun eronder. Dat verstevigt de boel al aardig!
Antwoord
#23
De 240 heeft een mooie upgrade gekregen: koplampwissers! Ik heb een mooie complete set over kunnen nemen, helaas bleek bij het monteren dat van de linker wisser de spanveer ontbreekt. Als ik die gevonden heb sluit ik de motoren en het sproeisysteem aan.

[Afbeelding: WP_000720_zpsb7bejkmp.jpg]
Antwoord
#24
Fris gewassen staat 'ie klaar voor de Najaarsrit van het 240 register a.s. zondag. En weer een beetje completer met de snow caps. Vanmiddag komt er nog een nieuwe blauwe handrembak binnen en kan de huidige, waar de gaten in zitten, vervangen worden. Wat kan een mens toch blij worden van 30 jaar oud blik :thumb:. De volgende klus: plaatsen van een midden armsteun. Een mooie nieuwe leren steun is er inmiddels, de beugels zijn onderweg...

[Afbeelding: WP_000742_zpsu449oqxz.jpg]
Antwoord
#25
De Najaarsrit van het register over de Veluwe zit er helaas alweer op! Het was een prachtige dag met maar liefst 50 auto's aan de start! Zeker het vertrek vanuit Nunspeet, toen de groep nog redelijk achter elkaar aan reed, was indrukkend. Alleen maar 240's voor je en in de achteruitkijkspiegel. Wat is het dan mooi op de weg :biggrin:! De rit was goed georganiseerd, complimenten aan de organisatie. De afsluiting van Vierhouten maakte dat we nog meer mooie stukken van de Veluwe hebben gezien Confusedmile: en er kwamen zelfs deelnemers ons tegemoet rijden in plaats van voor of achter... Het was leuk kennis te maken met andere registerleden. We kijken nu al uit naar de ritten van volgend jaar!

[URL="http://s264.photobucket.com/user/wijnand850/media/najaarsrit202015_zpseaxfymga.jpg.html"]
[Afbeelding: 2d77e62d-688f-4b4f-bcf8-21bb5bd48fbc_zpsndqdww5z.jpg][/URL]
Antwoord
#26
Dag Wijnand,

Klopt, het was een leuke dag. Ik heb je gesproken tijdens de middagpauze. Je vertelde dat je nog een beugel zocht voor je armsteun. Hij stond deze week nog op marktplaats, vertelde ik, maar helaas, ik kan hem niet meer vinden. Jammer!
Groet van Kees
Antwoord
#27
Hoi Kees, klopt, ik heb een steun in bestelling staan die binnenkort geleverd wordt. En dan kan de armsteun er in, samen met de nieuwe handrembak die ik deze week op de kop heb getikt. We zagen jullie de parkeerplaats oprijden toen wij naar huis gingen. Mooie 240 hebben jullie!

Groet,
Wijnand.
Antwoord
#28
Ik heb een grondbeugel liggen. Dwz de beugel die op de bodemplaat vast moet in de middenconsole.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#29
Hoi Arjan, dank voor je aanbod. Ik heb een complete beugelset (grondbeugel en het tussendeel) in bestelling staan die binnenkort wordt geleverd. Fijn dat er zo word meegedacht!

Groet,
Wijnand.
Antwoord
#30
Wijnand schreef:De 240 heeft een mooie upgrade gekregen: koplampwissers! Ik heb een mooie complete set over kunnen nemen, helaas bleek bij het monteren dat van de linker wisser de spanveer ontbreekt. Als ik die gevonden heb sluit ik de motoren en het sproeisysteem aan.

Deze lijkt erg op de mijne, al is jouw 245 toch nog wat verfijnder. Mooi, al dat chroom, en die dakdragers!

Ik wil zelf tzt ook nog koplampruitenwissers (praktisch weinig nut maar meer een nice to have), en vroeg me af of t een grote klus is die dingen d'r in te bouwen. Moet je nog veel ombouwen aan bv de hendels achter t stuur?

En dan die snowcaps. Is dat een leuk hebbedingetje, of ook gewoon erg handig (voor de winter?)?
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)