Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brake failure - soms wel soms niet
#1
Volvo 245 D6 (diesel) bj 1983, handgeschakeld

Na lange stukken 120km/h te rijden (+- 25min zonder rempedaal aan te raken) en het vervolgens afremmen zakt het rempedaal een stuk verder in als normaal en gaat vervolgens het lampje brake failure branden. Hierna remt de auto wel normaal maar moet ik naar mijn gevoel iets meer druk zetten als anders. Als de auto een keer tot complete stilstand is gekomen is het probleem ook weg en remt de auto terug normaal. Dit is mij tot nu 2 maal voorgevallen.

De remmen zijn verder in normale staat en worden over het algemeen vrij weinig gebruikt aangezien ik veel op de motor af rem. Remblokken en schijven waren bij een vorige inspectie ok en zullen het weekend nog eens gecontroleerd worden. Remvloeistof wel wat ouder maar nog voldoende aanwezig.

Mijn gedachte gaat uit naar 2 mogelijke oorzaken:

-rembekrachtiger

-vacuumverlies

Iemand een idee of suggesties?
245 GL => B230F  aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i aka Berta
Antwoord
#2
Wat je omschrijft doet me aan lucht of een kapotte seal in de hoofdremcilinder denken. Een kapotte rembekrachtiger geeft over het algemeen heel weinig remdruk en een hard rempedaal.
Lekt de hoofdremcilinder bij de aansluiting op de rembekrachtiger?
Antwoord
#3
hoe oud is je remolie ? en zit alles nog los ?

heb dit probleem ook gehad toen ik mn 242 net had. Toen 'kleefde' een klauw voor heel erg
plus het feit dat mn remolie 4 jaar oud was.... (blame on the PO) op moment dat ik de remmen in ging kwam de kookende water wat in de olie zit het systeem door waardoor een klep automatisch het 'lekke' remsysteem afsluit zodat je 70% van je remcapaciteit zou moeten behouden.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#4
Ik denk dat er ergens een slang lek is. Je drukt de pedaal door 1 circuit heen en begint te remmen met het andere (wat nog steeds erg goed remt, lijkt 'normaal'). Of een lek in de hoofdremcilinder.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Plug'n'brake? Grey240Polar 1 1.445 14 November 2020, 19:38
Laatste bericht: Marc1970
  Niet leuk Rin 1 3.482 21 February 2016, 13:00
Laatste bericht: Rob
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 4.915 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Achter remmen werken niet meer DanielR 2 7.350 26 June 2014, 22:20
Laatste bericht: Marc1970
  Stalen remleidingen of niet? DennisvdB 5 4.421 27 November 2012, 18:00
Laatste bericht: Dopski
  Brake Failure! Lampje blijft branden gpasmit 1 2.931 9 February 2012, 15:06
Laatste bericht: gpasmit
  zuiger remklauw wil niet terug mvgeffen 48 44.378 28 September 2011, 22:42
Laatste bericht: Rob
  Lampje voor remsysteem / brake failure staat aan SaddieN 9 8.032 15 July 2011, 14:13
Laatste bericht: Marc1970
  Trillen / bonken bij remmen - niet in het stuur edhn 16 13.101 26 June 2011, 14:14
Laatste bericht: edhn
  Raar gedrag rempedaal, soms moet je door een soort weerstand trappen Jeroen V 4 4.671 23 May 2011, 11:26
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)