Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LED dimlicht
#1
ik zie dat er tegenwoordig LED dimlicht setjes te verkrijgen zijn.

heeft iemand hier ervaring mee?

ik had in mijn vorige lease auto ook LED lampen en deze gaven behoorlijk wat licht.
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
#2
sander69 schreef:ik zie dat er tegenwoordig LED dimlicht setjes te verkrijgen zijn.

heeft iemand hier ervaring mee?

ik had in mijn vorige lease auto ook LED lampen en deze gaven behoorlijk wat licht.

Zeker, goede ervaringen mee ;-)

http://link.marktplaats.nl/m859055181
Groeten, Boele
Antwoord
#3
qua lichtbeeld mis ik wel het 'oplopende dakje naar rechts' ..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
kun je dan gewoon losse LED lampjes halen en die wisselen met de halogeenlamp en klaar of moet je een gehele set aanschaffen?

bij stads- mistlicht e.d. volstaat het alleen met een los lampje namelijk.
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
#5
sander69 schreef:kun je dan gewoon losse LED lampjes halen en die wisselen met de halogeenlamp en klaar of moet je een gehele set aanschaffen?

bij stads- mistlicht e.d. volstaat het alleen met een los lampje namelijk.

Je hebt ze ook in de vorm van lampjes, alleen die hebben opbrengst gelijk aan een waxinelichtje. Wil je dus niet.

Deze hebben een coolfan; led moet ook af kunnen koelen.

Maar, je kan inderdaad zo het ene lampje eruit halen, nieuwe lampje erin. Stekker eraan en klaar.
Groeten, Boele
Antwoord
#6
Kan je wat zeggen over strooilicht Boele? Daar heb je fors last van als je xenon in de bestaande 240-lichtunit zet...
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#7
Stevves schreef:Kan je wat zeggen over strooilicht Boele? Daar heb je fors last van als je xenon in de bestaande 240-lichtunit zet...

LED strooit niet. Ik weet niet hoe de koplampen van een 240 zijn, maar daar verwacht ik het ook niet.

Als je geinteresseerd bent mag je het altijd komen testen zodat je ziet wat je koopt.
Groeten, Boele
Antwoord
#8
Boele schreef:Je hebt ze ook in de vorm van lampjes, alleen die hebben opbrengst gelijk aan een waxinelichtje. Wil je dus niet.

Deze hebben een coolfan; led moet ook af kunnen koelen.

Maar, je kan inderdaad zo het ene lampje eruit halen, nieuwe lampje erin. Stekker eraan en klaar.

LED licht wordt toch niet warm en hoeft dan toch niet gekoeld te worden?

dus als ik het goed begrijp, kan ik simpel een lampje vervangen voor een LED lampje, maar is de lichtopbrengst minimaal en deze moet gekoeld worden.

wat zorgt er dan voor, dat het licht meer is dan een waxinelichtje?

begrijp me niet verkeerd hoor; ik zeg dit niet om te zeuren ofzo, maar wil het gewoon snappen.
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Antwoord
#9
Er zijn h4 led lampjes. Deze geven weinig licht, want weinig vermogen. Er zijn ook speciale vervangers voor de
H4 lampjes met veel vermogen. Deze worden warm omdat er veel licht geproduceerd word op een relatief klein oppervlak (doorsnede led ong 3mm, doorsnede complete halogeenlamp meerdere cm's). Je wilt dus niet de goedkope led h4 lampjes, deze geven weinig licht. De duurdere geven meer licht en zijn te herkennen aan het ventilatortje achterop.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#10
Ik mis nog watt :confused:
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)