(15 March 2019, 01:33)Jambon schreef: er is een officieel schrijven van Volvo voor de aanpassing naar het laatste type..
Weet je waar je die kunt vinden?
(14 March 2019, 23:47)Marc1970 schreef: Volgens Haynes kan een nieuwe deur op een oude sluiting, als je wat gaten herboort. Het nieuwe slot zit met twee bouten vast op de zijkant vd deur, het oude slot komt grotendeels door de zijkant van de deur.
De deuren van de eerste bouwjaren 240 zijn exact hetzelfde als de 140/160. Van 1977 bv: https://www.garaget.org/?car=137142&image=1260446
Dat zijn neem ik aan de types (245) met verticale lange achterlichten.
Ik heb een 240 deur van 1984, die zo te zien als die van een 164 is maar het slot is van het nieuwe type.
En daar zitten de gaten van zowel het deurslot en vanger op de deurstijl anders dan bij een 164 deur en deurstijl.
Bij de 240 zit er een soort van deuk op de plek van de bevestiging van de vanger.
Bij de 164 lijkt het dat dit ook zo is maar zit er (nog) een plaat over gelast.
Durf deze er niet af te slijpen. Want dat leidt mogelijk tot gebakken peren
(14 March 2019, 23:35)Mark244 schreef: De vorm van de stijl is anders. Je zult dan ongeveer de complete onderste helft van de deurstijl moeten vervangen door een stijl uit een latere 240. Ik denk dat je beter de deur van de 240 kunt aanpassen.
Dat is denk ik het meest veilig.
Er moet dan wel een flink gat in de deur, want het slot zit van binnenuit naar buitenvallend passend in het vlak van het gat.
Beter dan aan de deurstijl onherstelbaar slijpen.
Ik zal eens kijken of dat haalbaar is.
Naar ik aanneem kunnen de chromen lijsten van het raam overgezet worden.
Ze zitten er klemmend op.